گیربکس جک اسکرو چست؟ + خرید با قیمت مناسب

گیربکس صنعتی جک اسکرو نوعی از بالابرهای پیچی است که در صنایع مختلف از کاربردها و مزایای بسیاری برخوردار هستند. این گیربکس‌های چرخشی می‌توانند با انتقال نیرومحرکه مکانیکی از منبع به مصرف‌کننده در هر صنعتی میان‌بری برای آسان‌تر کردن کارها باشند. استفاده از گیربکس‌های صنعتی در افزایش بازده ماشین‌آلات صنعتی بسیار مؤثر هستند؛ ازاین‌رو این جک‌ها در هر شرایطی می‌توانند بازده و کارایی سیستم موردنظر را افزایش دهند. گیربکس جک اسکرو با برخورداری از ساختار گیربکس حلزونی در مدل‌های گوناگون توانایی حمل ظرفیت ۱۰۰ تن وزن را دارد. ظرفیت بالای این گیربکس صنعتی توانسته آن را به یک گزینه استاندارد در سطح جهانی مبدل کند. با سام تجهیز همراه باشید.

گیربکس جک اسکرو

screw jack چیست و چه نوع گیربکسی دارد؟

جک در واقع یک ابزار یا وسیله مکانیکی است که جهت تولید نیروی زیاد برای بلندکردن اجسام سنگین در صنایع مختلف استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین اجزای جک‌ یا بالابرهای صنعتی گیربکس آن‌هاست؛ ازاین‌رو تلفیق و ترکیب این قطعات کنار هم می‌تواند به‌عنوان یک بالابرها در ماشین‌آلات صنعتی بسیار کاربردی باشد.

screw jack با برخورداری از چندین قسمت خیلی مهم و کاربردی و از طریق چرخاندن گیربکس حلزونی به‌وسیله نیروی چرخشی دارای ظرفیت‌ تحمل بار منحصربه‌فردی است. قیمت گیربکس جک اسکرو در مقایسه با کیفیت و مقاومت نسبی بالا بسیار مناسب و قابل‌قبول است. در ادامه با اجزا، نحوه کارکرد و کاربردهای گیربکس اسکرو بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: گیربکس حلزونی چه کاربردهایی دارد؟

اجزا و کارکرد جک اسکرو

گیربکس جک اسکرو دارای قطعاتی بسیار مستحکم، ساخته‌شده از آلیاژهای مقاوم در برابر فشار و وزن‌های بالا هستند. مهم‌ترین اجزا تشکیل‌دهنده گیربکس صنعتی جک اسکرو عبارت‌اند از:

  • پیچ بالابر که محور انتقال نیز نامیده می‌شود
  • پیچ حلزونی
  • چرخ‌دنده حلزونی
  • محفظه چرخ‌دنده

اجزای جک اسکرو

نحوه عملکرد جک اسکرو

گیربکس حلزونی از آلیاژ استیل بسیار مقاومی ساخته‌شده که روی دنده ماردون برنزی مقاوم سوار شده است. نیرومحرکه و علل اصلی به‌حرکت درآوردن این جک صنعتی ساختار حلزونی پیچ‌هاست. پیچ حلزونی توسط نیرومحرکه خارجی به‌صورت مکانیکی (دستی) یا برقی شروع به چرخش می‌کند.

دندانه‌های پیچ حلزونی روی دندانه چرخ‌دنده سوار شده که با چرخش پیچ به ساختار چرخ‌دنده فشار وارد می‌شود. با فشارآوردن نیرو از طرف پیچ حلزونی روی چرخ‌دنده حلزونی، چرخ‌دنده حول محور آن به چرخش درمی‌آید. در این وضعیت بسته به نوع جک، پیچ بالابر یا محور انتقال در مابین چرخ‌دنده حلزونی قرار گرفته که با چرخش چرخ‌دنده این پیچ نیز به سمت بالا یا پایین به‌صورت خطی حرکت می‌کند.

گیربکس جک اسکرو به‌طور معمول با استفاده از نیرومحرکه دستی پیچ حلزونی آن را به حرکت درمی‌آورند. گاهی اوقات ممکن است با استفاده از یک موتور الکتریکی تسمه آن را به موتور مربوطه متصل و برای راه‌اندازی و چرخش سریع‌تر گیربکس از آن استفاده کنند.

عملکرد جک اسکرو

انواع و کاربرد جک اسکرو

گیربکس‌های جک اسکرو یکی از انواع مختلف محرک‌های خطی هستند که جهت بالابردن، پایین آوردن یا کاهش نیروی بار وسایل سنگین استفاده می‌شوند. جک‌های اسکرو را می‌توان در طیف گسترده‌ای از صنایع خودروسازی (استپر موتور یا موتور پله ای چیست؟)، ساخت‌وساز، تولیدات، ارتباطات، هوافضا و… مورد استفاده قرار داد. ازجمله دیگر کاربردهای گیربکس‌های جک اسکرو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • استفاده در بالابرها
  • آسانسورها
  • جابه‌جایی و به حرکت درآوردن سکوها
  • استفاده در صنایع غذایی
  • بلندکردن یا پایین آوردن ماشین‌آلات یا اجسام سنگین
  • تنظیم ارتفاع سیستم‌های مختلف
  • جابه‌جایی سازه‌هایی مانند پل‌ها و ساختمان‌ها
  • تثبیت وضعیت ماشین‌آلات و ساختار آن‌ها

گیربکس صنعتی جک اسکرو با فناوری بی‌نظیر خود توانسته کاربردهای بسیاری را با تولید انرژی کارآمد در صنایع مختلف ایجاد کند.

مزایای گیربکس صنعتی جک اسکرو

گیربکس جک اسکرو به نسبت بسیاری دیگر از جک‌های صنعتی می‌تواند با استفاده از نیرویی بسیار کم، فشار و نیروی بسیار قدرتمندی را تولید کند. از جمله مهم‌ترین مزایای گیربکس جک اسکرو عبارت است از:

  • مهم‌ترین مشخصه و مزایای این جک‌ها قابلیت قفل‌شوندگی آن‌هاست. قفل تعبیه شده در ساختار آن نیروی چرخشی در پیچ را در جایگاه موردنظر بدون حرکت ثابت نگه‌خواهد داشت. بدون صرف‌نظرکردن از میزان فشار و باری که روی جک سوار است می‌توانید از ثابت ماندن و حرکت‌نکردن آن آسوده باشید.
  • دارای ساختار و حجم بسیار کم و جمع‌وجور
  • مناسب برای فضاها و محیط‌های کوچک
  • عملکردی بدون سروصدا و آرام
  • دارای ساختار مقاوم و عمر بسیار طولانی

مزایا و قابلیت‌های جک اسکرو می‌تواند بنابر ساختار و نوع آن‌ها متفاوت باشد؛ ازاین‌رو هرکدام از انواع گیربکس‌های صنعتی دارای مزایای خاص خود هستند.

محدودیت‌های جک اسکرو

طبیعتا هر وسیله‌ای دارای مزایا و معایب متفاوتی است. مزایا و مشخصه‌های ساختاری می‌توانند تعیین‌کننده ظرفیت و به‌نوعی محدودکننده‌ آن نیز باشند. گیربکس جک اسکرو نیز باتوجه‌به ساختار قطعات و میزان مقاومت آن دارای محدودیت‌های مشخصی است.

این جک‌ها در ابعاد و ساختارهای متفاوتی ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل مقدار وزنی که هر کدام از گیربکس‌های جک اسکرو می‌توانند بلند کنند به طراحی ساختاری آن بستگی دارد. به زبانی ساده‌تر ظرفیت آن‌ها در بلندکردن و به حرکت درآوردن اجسام دارای محدودیت خاصی است.

شما می‌توانید قبل از اقدام به خرید گیربکس صنعتی جک اسکرو نسبت به ظرفیت بار و فشار آن‌ها آگاه شوید؛ درنهایت جک متناسب و کاربردی با کسب‌وکار خود را خریداری نمایید.

انواع گیربکس صنعتی جک اسکرو

همان‌طور که می‌دانید جک‌های اسکرو از 4 قسمت اصلی تشکیل می‌شوند که گیربکس‌ها مهم‌ترین نقش را در تحمل و افزایش بار وزنی آن‌ها ایفا می‌کنند. گیربکس‌ها میزان نیروی مکانیکی تولید شده را از منبع تولیدکننده به هدف موردنظر منتقل خواهند کرد؛ ازاین‌رو انتخاب قطعه‌ای مهم چون گیربکس برای جک‌ها بسیار حائز اهمیت است.

نوع اتصالات و قطعات تشکیل‌دهنده آن‌ها سبب ایجاد انواع گیربکس صنعتی جک اسکرو شده است. مهم‌ترین انواع گیربکس‌های جک اسکرو عبارت‌اند از:

  • جک اسکروهای قابل چرخش که پیچ‌های آن با و بدون شکاف دارای یک سطح باریکی هستند.
  • جک اسکروهای استاندارد که حاوی پیچ‌های فولادی زرد رنگ با یک صفحه روی شفاف تشکیل شده‌اند.
  • انواع SEMS که جک‌های آن از فولاد و صفحه‌ روی بسیار مقاوم ساخته‌شده است. وجود واشرهای قفلی در ساختار پیچ‌های این نوع جک کار با آن را بسیار آسان نموده است.
  • جک اسکروهای شیاردار که دارای ۲ واشر تخت به‌عنوان واشر قفل و یک مهر که به‌صورت جداگانه در ساختار آن وجود دارند.
  • جکس اسکروهای نایلونی برای مواردی که نیاز به قفل‌های شیاردار دارند قابل‌استفاده خواهند بود.

تنوع در ساختار و ماهیت گیربکس‌های جک اسکرو سبب گردیده تا در هر شرایطی که به جک‌های اسکرو نیاز داشته باشید، بتوانید آن‌ها را به کار ببرید؛ یعنی در شرایط مختلف هر بار یکی از جک‌های موجود قابل استفاده هستند.

خرید گیربکس جک اسکرو

قیمت گیربکس جک بالابر

نوع ساختار ظاهری قطعات تشکیل‌دهنده و کاربردهای هر محصولی تعیین‌کننده قیمت آن خواهد بود. قیمت گیربکس جک اسکرو نیز به‌همین روال براساس نوع و کاربردهای آن مشخص می‌شود؛ چراکه دارای انواع مختلفی است و حتی ساختار قطعات آن بسیار متفاوت هستند.

شما می‌توانید به‌عنوان یک راه‌حل ساده برای اطلاع از جدیدترین قیمت گیربکس صنعتی جک اسکرو با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید و از جدیدترین قیمت‌های روز ما باخبر شوید.

تعمیر و نگهداری گیربکس جک اسکرو

در مرحله اول استفاده از متریال و عناصر بسیار قدرتمند مانند فولاد یا استیل ضدزنگ در ساختار قطعات این جک، طول عمر آن را به‌طور چشمگیری افزایش داده است؛ بااین‌حال استفاده‌ صحیح، سرویس‌های مرتب و نگهداری مناسب می‌تواند طول عمر آن را دوچندان کند و به‌ندرت دچار خرابی گیربکس شود.

همان‌طور که می‌دانید از این جک‌های گیربکسی برای اجسام سنگین استفاده می‌شوند؛ پس نگهداری و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند در جلوگیری از خرابی قطعات بسیار مؤثر باشد.

از آن‌جا که در ساختار حرکتی این جک از چرخ‌دنده‌های بسیاری استفاده‌شده، شما می‌توانید جهت جلوگیری از سایش قطعات و کاهش دامنه حرکتی آن‌ها، به طور منظم قطعات را روغن‌کاری کنید. این روغن‌کاری سبب کاهش اصطکاک و جلوگیری از ساییده شدن قطعات به همدیگر خواهد شد.

توجه کنید در حالتی که جک اسکرو تحت فشار وزن‌های بسیار بالاست، به‌آرامی نسبت‌به حرکت دادن چرخ‌دنده اقدام کنید، چراکه در این حالت حرکت‌های سریع سبب دررفتن چرخ‌دنده و پیچ حلزونی از یکدیگر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عیب یابی و رفع مشکل در گیربکس های صنعتی

خرید مطمئن جک اسکرو

جک‌های مکانیکی مانند گیربکس صنعتی جک اسکرو برای بلند کردن، هل دادن و کشیدن بارهای سنگین می‌توانند یک کمک‌کننده بسیار مؤثر باشند. جک اسکرو با استفاده از نیروی قدرتمند گیربکس‌های حلزونی می‌تواند به‌راحتی بارهای سنگین را برای شما جابه‌جا کند. بهره‌مندی از نیرومحرکه مکانیکی و الکتریکی در هر شرایط و مکانی استفاده از آن‌ها را آسان‌تر نموده است. شما نیز می‌توانید انواع مختلفی از مدل‌های گیربکس جک اسکرو را با قیمت‌های روز و به صرفه و مناسب از سام تجهیز استعلام گرفته و نسبت‌ به خرید آن اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا