پمپ بشکه کش

پمپ بشکه کش (Barrel Pump) که به آن درام پمپ (Drum Puml) نیز گفته می‌شود، جهت تخلیه و انتقال سریع و آسان مایعات با ویسکوزیته مختلف از بشکه ها، درام ها و مخازن استفاده می‌شود.

پمپ بشکه کش

بسیاری از مایعات و محلول‌های مورد استفاده صنایع در بشکه‌های با ظرفیت مختلف مثل ۱۰۰ یا ۲۰۰ لیتری و بالاتر تحویل داده می‌شوند که برای تخلیه ایمن و سریع این مواد از پمپ‌های تخلیه بشکه استفاده می‌شود.

پمپ بشکه کش با نام‌های Fill Pump و Container Pump نیز شناخته می‌شود.

مزایا و کاربرد پمپ بشکه کش

از مزایای پمپ بشکه کش می‌توان به وزن کم، سهولت در جابجایی و استفاده، تعمیر و نگهداری ساده، قابلیت استفاده برای مایعات خورنده و در محیط‌های مرطوب و قیمت مناسب اشاره کرد.

درام پمپ ها برای تخلیه انواع مایعات رقیق و غلیظ از جمله موارد زیر به کار برده می‌شوند:

  • مواد شیمیایی خورنده مثل اسید و باز
  • مواد قابل اشتعال مثل الکل، تینر، نفت و گازوئیل
  • مواد با ویسکوزیته و چسبندگی بالا مثل روغن، لاتکس، عسل و چسب
  • مواد حاوی ذرات جامد و خوراکی مثل سس، رب و مربا

پمپ تخلیه بشکه

انواع درام پمپ یا پمپ تخلیه

به طور کلی درام پمپ ها که از خانواده پمپ های سانتریفیوژ هستند، از یک شافت عمودی که در داخل یک لوله باریک قرار گرفته و متناسب با دهانه بشکه طراحی شده، ساخته شده‌اند. موتور پمپ به شافت عمودی مذکور در بالای لوله و خارج از درام متصل شده و عامل پمپاژ (پروانه یا استاتور مارپیچ) در انتهای شافت و داخل درام قرار گرفته است که امکان تخلیه کامل و ایمن سیال را فراهم می‌کند.

در مواردی که سیال قابل تخلیه رقیق باشند، از پمپ بشکه کش که به انتهای شافت آن پروانه متصل است، برای تخلیه استفاده می‌شود.

پمپ تخلیه سانتریفیوژ

در صورتی که سیال غلیظ و با ویسکوزیته بالا باشد به جای پروانه از یک استاتور مارپیچ در انتهای شافت استفاده می‌شود. این نوع از الکتروپمپ های تخلیه که وزن بیش‌تری نسبت به مدل قبل دارند، برای سیالات غلیظ و حاوی ذرات جامد استفاده می‌شوند.

پمپ تخلیه غلیظ

علاوه بر امکان تأمین نیروی محرک و راه‌انداز پمپ های تخلیه به صورت الکتریکی (الکتروموتور تک‌فاز یا سه‌فاز) که به آن پمپ بشکه کش برقی گفته می‌شود، از راه‌انداز پنوماتیک (بادی) نیز استفاده می‌شود که نوع پنوماتیک بیش‌تر در محیط‌های قابل انفجار و کار با سیالات قابل اشتعال کاربرد دارد.

پمپ بشکه کش بادی و برقی

پمپ دیافراگمی بادی (پنوماتیک) بشکه کش

نوع دیگری از پمپ های بشکه کش از خانواده پمپ های دیافراگمی هستند که عملکرد آن‌ها با هوای فشرده است و قدرت مکش بالایی دارند. این نوع پمپ‌ها برای پمپاژ سیالات غلیظ و با ویسکوزیته بالا و همچین سیالات قابل اشتعال و استفاده در محیط‌های قابل انفجار مناسب‌اند.

پمپ دیافراگمی بادی

برندهای شناخته شده پمپ تخلیه بشکه

جهت مشاوره فنی در مورد هر یک از محصولات فوق با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰
‫5/5 ‫(5 نظر)
اسکرول به بالا