مشخصات الکترو ویبره

دستگاه الکترو ویبره یکی از پرکاربرد ترین و پراستفاده ترین دستگاه ها در تمامی صنایع می‌باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله برخی از مشخصات الکترو ویبره و موتور ویبره ها را مورد بررسی قرار دهیم.

الکترو ویبره چیست؟

یکی از ابزار آلات پرکاربرد صنعتی که معمولاً برای ایجاد لرزش و ارتعاش مورد استفاده قرار می‌گیرد، موتور ویبره می‌باشد که با نام هایی مانند ویبره بدنه، الکترو ویبره و … در بین صنایع شناخته می‌شود.

بهتر است بدانید که این دستگاه توسط کمپانی های کشور هایی مانند ترکیه، ایتالیا، چین و همچنین ایران طراحی و تولید می‌شود در صورتی که شما بخواهید از این دستگاه با کیفیت بالا استفاده کنید برندهای ایتالیایی موتور ویبره با کیفیتی را طراحی و روانه بازار کرده اند. همچنین یکی از معروف ترین مدل های این دستگاه سری MVE برند Kem-P است که در تولید بدنه آن از جنس آلومینیوم استفاده شده و در فریم های ۱۰ تا ۵۰ تولید شده است.

مشخصات الکترو ویبره یا موتور ویبره را در ادامه این مطلب شرح خواهیم داد. همانطور که بیان شده معمولاً در بخش‌هایی از صنعت که نیاز به ضربه و یا لرزش و ارتعاش داشته باشید می‌توانید از الکترو ویبره استفاده کنید.

برای خروجی مورد نظر شما الکترو ویبره می‌تواند ارتعاش در ابعاد بزرگ و سنگین و همچنین کوچک و سبک انجام شود. موتور ویبره بدنه معمولاً متوسط وزنی که بر روی محور آن نصب شده است کار خواهد کرد. در صورتی که موتور ویبره حرکت کند باعث ایجاد ارتعاش و لرزش شده که کل دستگاه شروع به کار خواهد کرد. دستگاه الکترو ویبره در دو نوع برقی و بادی تولید و به بازار روانه می‌شود.
یکی از انواع دستگاه های الکترو ویبره که کاربرد فراوانی دارد ویبره بدنه برقی می‌باشد که معمولاً این نوع دستگاه ها ارتعاشی در دوره‌های 750 تا 3000 را با قدرت ضربه تا 1000 کیلوگرم به مشتریان ارائه می‌دهد. در نظر داشته باشید که این دستگاه ها در انواع تکفاز ها و سه فاز توسط مجموعه سام تجهیز تأمین و به بازار عرضه می‌شود.

در مکان‌هایی که امکانات آتش‌سوزی و برق‌گرفتگی وجود دارد معمولا نمی‌توان از دستگاه ویبره بدنه برقی استفاده کرد، بدون شک باید به سراغ ویبره بدنه بادی رفت و تنها از ویبره بدنه بادی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: میکرو ویبره چیست؟

مشخصات الکترو ویبره که شما باید در هنگام خرید با آن دقت کنید؟

نیروی گریز از مرکز یا ضربات

یکی از نکاتی که شما باید در هنگام خرید موتور ویبره در نظر داشته باشید نیروی گریز از مرکز با ضربات می‌باشد معمولا ضربات باید در دو سر ویبراتور ایجاد می شود و ضربه تولید شده توسط موتور ویبره نیروی گریز از مرکز می‌گویند.

دور موتور

یکی دیگر از مشخصات دستگاه الکترو ویبره، دور موتور می‌باشد که معمولاً این دستگاه ها با 750 و هزار و 1500 و همچنین 3000 دور بر دقیقه طراحی و تولید می‌شوند در صورتی که دوره موتور بالاتر برود ضربه هایی که توسط دستگاه اجرایی می‌شود ریزتر و با فرکانس پایین تر خواهد شد.

توان موتور ویبره

در صورتی که توان موتور ویبره شما جهت استفاده خود خریداری می‌کنید با میزان ضربه و دور موتور متناسب باشد دستگاه الکترو ویبره دچار مشکل نخواهد شد.

آمپراژ موتور

در نظر داشته باشید که زمانی که شما می‌خواهید دستگاه الکترو ویبره خریداری کنید باید دستگاهی را انتخاب کنید که توان بالایی داشته باشد و در عین حال آمپر کمتری مصرف کند.

دستگاه الکترو ویبره معمولاً کاربردهای فراوانی در صنعت دارد که در ادامه برای شما این کاربردها را ذکر می‌کنیم:

ایجاد ضربه در قالب تونل مترو
ایجاد ضربه در قالب های پل های هوایی
ایجاد ضربه در نوار نقاله ها
ماشین های ارتعاشی
قالب بدنه بتن سد
ایجاد لرزش در قالب ستون های بتنی
ایجاد لرزش در فیلترها
ایجاد لرزش در قیف ها
ایجاد لرزش در سیلوها
دستگاه های سنگ خرد کن
میزهای ویبره
خطوط انتقال

بیشتر بخوانید: چه صنایعی از موتور ویبره استفاده میکنند

یکی از محصولاتی که توسط سام تجهیز به صنایع عرضه می‌شود، دستگاه الکترو ویبره می‌باشد که این دستگاه معمولاً با کیفیت بالا و همچنین از مواد مرغوب و با کیفیت طراحی شده و روانه بازار شده است. شما در صورتی که در صنایع مورد نیاز خود برای ایجاد ارتعاش و ضربه نیاز به دستگاه الکترو ویبره داشته باشید می‌توانید با مجموعه سام تجهیز تماس گرفته و پس از مشاوره دستگاه مورد نیاز خود را تهیه و استفاده نمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره برای خرید دستگاه داشته باشید می‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان تماس گرفته تا به صورت کاملا رایگان شماره راهنمایی کرده تا بتوانید بهترین دستگاه را برای کاربرد مورد نیاز تهیه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا