چه صنایعی از موتور ویبره استفاده میکنند

موتور ویبره وسیله ای است که با ایجاد ارتعاش و لرزش در صنایع مختلفی کاربرد های مفیدی را ایفا می کند. آنها ها انواع مختلفی را نیز دارا هستند. برخی از کارکرد های این موتور ویبره ها عبارتند از سورت کردن، سرند کردن، حباب زدایی و مواردی از این قبیل. موتور ویبراتور در صنایع مختلفی همچون صنعت کشاورزی، صنعت شمیایی، صنایع ساختمان، صنعت پلیمر و پلاستیک، صنعت رنگ سازی و غیره کاربرد دارد. علاوه بر این ها به دلیل کارکرد و کارایی بالای موتور ویبره ها از آن ها در ساخت دستگاه های مختلف نیز استفاده می کنند که برخی از آن ها عبارتند از خرد کن های سنگ ، پودر کن های سنگ، حمل کننده های مواد، گاری ها، میز های ویبره، دستگاه های جدا کننده شن از غلات و حبوبات، سورتر ها، جداول بتنی و قالب های بتن، فیدر ها، خشک کن های سنگ و ماسه و دستگاه های پرس اتوماتیک موزائیک.

کاربرد موتور ویبره

نحوه استفاده  و کارکرد موتور ویبره ها در سورتر ها (Sorter) به گونه ای است که مواد را بر اساس سایز و اندازه از یک دیگر جدا می کند و دارای قابلیت های مهمی در این زمینه است. همان گونه که گفتیم موتور ویبره در صنعت هاپر ها نیز استفاده می شود و کاربرد هایی را دارا است. نحوه کارکرد آن در این زمینه به گونه ای است که هنگام تخلیه مواد در هاپر ها به علت این که اصطکاک بین مواد و دیواره بدنه هاپر زیاد است و یا به عبارت ساده تر مواد در آن گیر می کند، موتور ویبره در اینجا با ایجاد لرزش باعث جدا سازی این مواو از یک دیگر می شود. استفاده از موتور ویبره در صنعت قالب بتن به گونه است که موتور ویبره ها به بدنه قالب نصب می شود و با ایجاد ارتعاش و لرزش در بدنه این قالب باعث می شود که حباب های موجود در درون بتن هوا گیری شود و در ادامه به سمت بالا حرکت کرده و از بتن شما خارج شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب موتور ویبره برای میز ویبره، سرند، هاپر، کانوایر و فیدر

کارکرد موتور ویبره و چگونگی استفاده از آن ها در صنایع مختلف

یکی دیگر از صنایع و دستگاه هایی که در آن از موتور ویبره ها استفاده می شود، میز های ویبره است. میزهای ویبره همانند میز های معمولی است فقط تفاوت آن ها در این است که این نوع میز ها فلزی هستند و صفحه فلزی آن روی چهار پایه فنری قرار گرفته است، برای تولید قطعات کوچک بتنی، سنگ مصنوعی و یا قطعات کوچک از میز ویبره استفاده می شود برا قطعات بزرگ ویبره را به بدنه میز مستقیما متصل میکنند. یکی دیگر از صنعت هایی که میز ویبره در آن استفاده می شود صنعت بوجاری است. این موتور در این صنعت نیز کارکرد ها و کاربرد های مفیدی را نیز ایفا می کند.

در گذشته برای جدا سازی  فضولات، شن و یا ماسه ها از گندم و جو و یا حبوبات الک کردن خار و خاشاک از روش  بوجاری استفاده می کردند. اما امروزه در کارخانه های بزرگ نیاز به یک دستگاه اتوماتیک هست ک حجم بزرگی از مواد را بوجاری کند، در نتیجه موتور ویبره با قابلیت های عالی و متنوع خود به وسیله ایجاد لرزش ها و ارتعاش های خود به  پاک سازی این مواد با سرعت بالا اقدام می نماید. به طور کلی می توان برای این کار از دستگاه های 1500 دور یا 3000 دور استفاده کرد. علاوه بر موارد ذکر شده از موتور ویبره در صنعت دربچینگ پلانت استفاده می شود، نحوه کار کرد این وسیله در این صنعت نیز به گونه ای است که با ایجاد لرزش ها و ارتعاش هایی در این صنعت باعث میکس موادی همانند شن، ماسه، سیمان و آب با یک دیگر می شود.

بیشتر بخوانید: هنگام خرید موتور ویبره به چه نکاتی باید توجه کنید؟

نتیجه گیری

از موتور ویبره علاوه بر آن که در صنعت های گوناگونی استفاده می شود، در ساخت و تولید بسیاری از دستگاه های صنعتی نیز استفاده می شود. ویبره ها با ایجاد لرزش و ارتعاش در این صنایع کمک زیادی به پیشرفت پروژه مهندسی مد نظر شما می کند و کاربرد های مهم و فراوانی را ایفا می کند. ما در اینجا برای شما به طور کامل به ذکر صنایعی که از موتور ویبره ها در آن ها استفاده می شود و هم چنین شرح نحوه کارکرد آن ها پرداخته ایم. جهت خرید سایر تجهیزات صنعتی نظیر گیربکس sew از شرکت سام تجهیز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا