موتور ویبره کمپ ترکیه و مزایای آن نسبت به رقبا

همانند موتور ویبره کوچکی که در گوشی‌های تلفن همراه نصب شده و اکثر ما با آن آشنایی داریم، در صنعت نیز موتور ویبره وجود دارد. موتور ویبره صنعتی وسیله‌ای است که از آن برای ایجاد ارتعاش‌های کوچک و بزرگ در صنایع مختلف استفاده می‌شود. ویبره بدنه برقی نسبت به سایر موتورهای ویبره متداول‌تر بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شود.

یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین برندهای موتور ویبره در کشور ما، موتور ویبره کمپ ترکیه است که محبوبیت زیادی دارد. تنوع بی نظیر موتورهای کمپ، کیفیت بالا و قیمت مناسب سبب شده این برند موتور ویبره در کشور ما بسیار شناخته شده و پر طرفدار باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی موتور ویبره Kemp، انواع آن و مزیت‌های استفاده از آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ویبره صنعتی با ما همراه باشید.

موتور ویبره بدنه کمپ

معرفی موتور ویبره Kem-p

ویبره بدنه برقی کمپ که با نام موتور ویبراتوربرقی یا موتور ویبره برقی نیز شناخته می‌شود، یکی از برندهای فعال در بین موتورهای ویبره موجود در کشور است. این ویبره با توجه به فرکانس، دامنه، گشتاور، نیروی گریز از مرکز، شتاب، درجه حفاظت، جنس بدنه و… در مدل‌های متنوعی تولید می‌شود. این ویبره‌ها کار سرند کردن، سورت کردن، جداسازی، انتقال مواد و… را با ایجاد ارتعاش انجام می‌دهند. صنایع آرد، غربال، نان، سیمان، شبکه‌های جداسازی، خشک کن، صنعت ساختمان، صنعت کشاورزی، صنایع غذایی و… از موارد کاربرد این ویبره در کشور ما هستند.

بدنه این موتورهای ویبره از جنس چدن یا آلومینیوم است. پایه‌های این ویبره‌ها پهن بوده و در برابر لرزش ایجاد شده موتور مقاوم هستند. اکثر قطعات داخلی این ویبره‌ها دارای مکانیزم روانکاوی مداوم و بدون نیاز به تعمیر و نگه داری هستند. موتورهای ویبره Kemp کاملاً ضد گرد و غبار و رطوبت با دو کلاه محافظ و اورینگ هستند تا درجه حفاظت بالایی داشته باشند. این موتورها با نیروی گریز از مرکز 100 درصد از کارخانه عرضه می‌شوند، اما بنابر تقاضای مشتری امکان تنظیم این نیرو در ویبره کمپ ترکیه وجود دارد.


بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از موتور ویبره در فرآیندها

انواع موتور ویبره کمپ

ویبره Kem-p در دو سری تک فاز و سه فاز تولید شده و دارای انواع زیر است:

ویبره بدنه کمپ سری KVM (EVM)

این نوع از موتورهای ویبره کمپ با نامKVM  تولید شده (در ایران با نام EVM شناخته می‌شوند)، یک نوع از ویبره‌های صنعتی هستند که هم به صورت تک فاز و هم به صورت سه فاز تولید می‌شوند و جز پرکاربردترین ویبره‌ها در صنعت محسوب می‌شوند. این موتورها از 20 تا 21000 کیلوگرم بر فوت نیروی گریز از مرکز تولید می‌کنند. ویبره‌های تک فاز از 180 تا 230 ولت و ویبره‌های سه فاز از 380 تا 705 ولت AC نیز وجود دارند. نوع DC آن با ولتاژ 12 تا 24ولت کار می‌کند. کلاس عایق H، حفاظت با درجه IP66، دمای محیط کاری از -30 درجه تا 40 درجه سانتی گراد و …. برخی از ویژگی‌های این سری هستند.

صنایع غذایی، بخش انرژی، سیستم‌ها و ماشین‌ها، فن آوری‌های زیست محیطی، صنایع سنگین، معدن، معادن سنگ، سنگ شکن و… بخشی از کاربردهای این سری از موتور ویبره کمپ هستند.

موتور ویبره کمپ سری kvm

سری KVM خود به سه سری تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

EVM-M

سری EVM-M تک فاز تولید شده و به صورت دو پل یا 3000 دور و یا چهار پل و 1500 دور عرضه می‌شود. معمولاً از این ویبره در مکان هایی استفاده می‌کنندکه برق تک فاز بوده و امکان اشتعال وجود داشته باشد. فرکانس کاری این ویبره‌ها 50 و 60 هرتز است. وزن آنها از 3.8 تا 12.2 کیلوگرم و توانشان از از 100 تا 500 وات متغیر است.

EVM-DC

از این نوع ویبره کمپ برای مواردی استفاده می‌شود که برق DC نیاز باشد یا شرایط استفاده از برق AC وجود نداشته باشد. این ویبره‌ها با ولتاژ 12 یا 24 ولت کار می‌کنند و با دورهای 1500 و 3000 دور تولید می‌شوند.

موتور ویبره با برق DC کمپ

EVM-D

این ویبره نوع خاصی از ویبره‌های کمپ است که 10 پل و 600 درو بوده و برای کارخانه‌های آرد به طور ویژه‌ای از آن استفاده می‌شود. فرکانس کاری این سری 50 هرتز بوده و از 280 تا 520 وات ساخته شده‌اند.

ویبره بدنه کمپ سری evm

ویبره بدنه کمپ سری KVM-MV2

این ویبره‌ها در ایران با نام MV2 شناخته می‌شوند. اندازه این ویبره‌ها کوچک بوده و برای کاربردهای خانگی و صنایع کوچک کاربرد دارد. میکرو ویبره MV2 در جاهایی که فضای کافی وجود ندارد، برای صنایع مجسمه سازی و یا سرند کردن استفاده می‌شود. میکروویبره‌های MV2 تنها 3000 دور تولید می‌شوند و فرکانس کاری آنها 50 هرتز است. همچنین دو مدل از این ویبراتورها وجود دارد که یکی 22 کیلویی با توان 25 وات و دیگری 32 کیلویی با 42 وات توان مصرفی هستند.

میکرو ویبره کمپ سری mv2

موتور ویبره فلنج دار کمپ – سری KVM/FVM

ویبره KEMP فلنچ دار به طور خاصی برای کاربردهای الک کردن یا غربال کردن، صنایع سرامیک و کاشی، سیستم سورتینگ و خشک کن‌ها مناسب است. این ویبره‌ها در دورهای 900، 1500 ،3000 دور و فرکانس 50 و 60 هرتز تولید می‌شوند. توان مصرفی این ویبره‌ها از 180 تا 5کیلووات  و وزن آنها از 10 تا 198 کیلوگرم متفاوت است. ساختار این ویبره‌ها به گونه‌ای است که نسبت به سایر ویبره‌های کمپ، کمتر داغ شده و بازده بالاتری دارد. ویبره فلنچ دار در دو نوع FU و FO ساخته شده است.

موتور ویبره فلنج دار کمپ

موتور ویبره سری PSV

موتور ویبره سری PSV، از دو مدل PSV-A  و PSV-P تشکیل شده است. از ویژگی‌های این نوع موتور ویبره می‌توان به قابلیت تغییر فرکانس اشاره کرد. این موتورها در فرکانس بالا کار می‌کنند و پوشش آنها ضد خوردگی است. از این ویبره در صنعت سیمان و برای جلوگیری ازچسبندگی دانه‌های سیمان استفاده می‌شود. فرکانس کاری این نوع ویبره بدنه برقی کمپ 150 و 200 هرتز، دارای 6000،9000 و 12000 درو بر دقیقه و توان 170،180 و 920 وات است.

موتور ویبره قالب های پیش ساخته کمپ سری psv

موتور ویبره PSV-P

موتور ویبره PSV-P دارای فرکانس متغیر است و برای تولید کنندگان قالب‌های پیش ساخته بتنی کارایی دارد. گشتاور این مدل 2000 و 2500 بوده و وزن آن 38 و 43 کیلوگرمی است که به ترتیب دارای توان 1700 و 2000 وات است.

موتور ویبره  PSV-A

از این ویبره بدنه برای ارتعاش در بتن خالص و بتن فشاری استفاده می‌کنند. این ویبره بدنه برقی KEMP برای به وجود آوردن ارتعاش در انواع قالب‌های لوله‌های بتنی، تیرها، ستون‌ها، صنایع نسوز، قالب‌های از پیش تنیده و… مناسب است. فرکانس 200 و 50 هرتز، 3000 و 6000 دور در دقیقه، وزن 8.5 کیلوگرم و توان 43، 230، 400 و 115 وات از مشخصات فنی این مدل هستند.

ویبره بادی سری PV

ویبره بادی سری PV پنوماتیک کار می‌کند و جایی که ترجیح این است که از برق استفاده نشود، کاربرد دارد.

ویبره بدنه بادی کمپ سری pv

ویبره HSV

این موتور ویبره با باد کار می‌کند و برای انتقال مواد غربال و نصب به قالب‌های بتن، نصب به دیواره سیلوها و کانوایرها برای کمک به جریان کاربرد دارد. این موتورهای ویبره در فرکانس 150 تا 180 هرتز کار می‌کنند.

ویبره بدنه بادی کمپ سری HV

ویبره TV

این موتور ویبره با فرکانس 200 هرتز و ولتاژ 42 ولت راه اندازی می‌شود به همین دلیل برای استفاده از آن از مبدل‌های مخصوص بهره می‌گیرند. اجزای این موتور عایق هستند و بدنه آن دچار خوردگی نمی‌شود. این ویبره برای ایجاد ارتعاش و لرزش در بتن برای استحکام آن مناسب است. به این موتور شیلنگ ویبره نیز گفته می‌شود.


بیشتر بخوانید: نکاتی برای نگهداری موتور ویبره‌ها و ویبراتورهای صنعتی

مزایای ویبره کمپ ترکیه

شرکت کمپ  ترکیه از سال 1990 با بیش از 30 سال تجربه کار خود را آغاز کرده و توانسته محصولاتی بسیار با کیفیت و درجه یک تولید کند. درجه حفاظت IP66، ولتاژ و فرکانس‌های کاری مختلف، تنوع در انتخاب، جنس بدنه چدن نشکن یا آلومینیوم، وجود خدمات پس از فروش، گواهینامه بین المللی ATEX II 2D Ext b IIIC T 120C Db ISO، CE ، گارانتی یک ساله و قیمت مناسب بخشی از مزایای این برند نسبت به سایر رقبای خود است.

بدنه موتورهای ویبره کمپ در برابر خوردگی و محیط‌های قابل اشتعال مقاومت خوبی دارد و دارای طراحی به خصوصی است که شرایط مونتاژ بدون زحمت و ایمن برای استفاده کنندگان از آن در زمان تحویل کالا و یا تعمیر آن وجود داشته باشد.

همچنین اجزای آن به گونه‌ای طراحی شده که کمترین نیاز به روغن کاری و تعمیر و نگه داری داشته باشد، زیرا روانکاوی در آن خود به خود انجام می‌شود. نصب آسان و استفاده آسان نیز، از مزیت‌های این برند محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این برند، قیمت خرید ویبره بدنه کمپ است که در برابر کیفیت آن بسیار مناسب و به صرفه است و باعث شده در بین موتورهای ویبره با کیفیت در ایران بسیار معروف و محبوب باشد.

سخن آخر

موتور ویبره کمپ ترکیه در حال حاضر به یکی از شناخته‌ترین برندهای موتور ویبره در کشور ما تبدیل شده است. این موتور ویبره تنوع بی نظیری در تعداد دور، فرکانس، ولتاژ کاری، توان، اندازه، توانایی و… دارد و به همین دلیل کارایی آن نسبت به سایر موتورهای ویبره بیشتر است. اگر علاقه مند به خرید ویبره بدنه کمپ هستید و می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره ویبره کمپ به دست آورید با شماره تماس‌های موجود در سایت ما تماس بگیرید تا مشاوران ما در سایت، شما را برای خریدی ایمن و مطمئن راهنمایی کنند.

ویبره بدنه کمپ ساخت کدام کشور است؟

موتور ویبره بدنه های کمپ Kem-p ساخت کشور ترکیه هستند و با استانداردهای اروپایی تولید و عرضه می‌شوند.

کدام سری از ویبره های کمپ برای کارخانه های آرد مناسب است؟

بسته به کاربرد سری EVM و سری PV برای این صنایع کاربرد دارد. سری EVM-D به طور ویژه برای کارخانه‌های آرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از کدام سری موتور ویبره کمپ در صنایع سیمان و ساختمان سازی استفاده می‌شود؟

ویبره های سری PSV به طور خاص در صنعت سیمان و برای جلوگیری ازچسبندگی دانه‌های سیمان استفاده می‌شود. در این موتور ویبره‌ها قابلیت تغییر فرکانس وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا