پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی جهت افزایش و تقویت فشار آب در منازل مسکونی و آپارتمان‌ها استفاده‌ی فراوانی دارد. این نوع پمپ‌ها با توجه به تعداد طبقات و واحدهای منازل انتخاب و مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور معمول برای پمپ‌های خانگی یک مخزن انبساط و یا کلید اتوماتیک به پمپ متصل می‌گردد تا بر اساس نیاز پمپ شروع به پمپاژ آب نماید. انتخاب پمپ برای مصارف خانگی به تعداد طبقات و واحدهای ساختمان، متراژ واحدها و تعداد شیرها بستگی دارد. با سام تجهیز همراه باشید.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یا پمپ آب ساختمان چیست؟

پمپ آب خانگی که برای افزایش فشار آب در خانه‌ها، ساختمان‌ها، آپارتمان‌ها، ویلاها و موارد مشابه استفاده می‌شود، بر اساس عواملی چون متراژ واحد، تعداد شیرهای آب و تعداد طبقات ساختمان انتخاب می‌گردد. انواع پمپ خانگی شامل پمپ‌های دارای مخازن انبساط، پمپ‌های مجهز به کلید اتوماتیک و بوستر پمپ‌ها است که بسته به نیازهای مختلف، یکی از این مدل‌ها برای ساختمان یا خانه انتخاب می‌شود. پمپ‌های خانگی در توان‌های متفاوت از جمله نیم اسب، یک اسب بخار و سایر توان‌ها و نیز در برندهای متنوعی همچون پمپ پنتاکس، داب، ابارا و پمپ لوارا عرضه می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای مختلف مشتریان باشند.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ‌های آپارتمانی یا پمپ‌های آب منزل، با توجه به نیازهای متنوع مشتریان، در انواع و کاربردهای گوناگون ارائه می‌شوند. این محصولات شامل انواع زیر هستند:

  • بوستر پمپ خانگی
  • پمپ خانگی جتی
  • پمپ خانگی سانتریفیوژ
  • پمپ خانگی بشقابی
  • پمپ خانگی با مخزن انبساط یا منبع تحت فشار
  • پمپ خانگی با کلید اتوماتیک

روش‌های استفاده از پمپ آب خانگی

پمپ‌های خانگی را با توجه به نیاز، مقدار مصرف و شرایط محل استفاده، می‌توان به یکی از 3 روش زیر استفاده نمود:

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط

استفاده از مخازن انبساط در پمپ‌های آپارتمان‌ها بسیار رایج است و انتخاب مخزن نیز با توجه به تعداد واحدهای ساختمان و مقدار مصرف است. این منبع پس از اتصال به پمپ با توجه به ظرفیت خود، به طور دائم حجمی از آب را تحت فشار نگه می‌دارد، به این ترتیب زمانی که یک شیر آب باز می‌شود تا زمانی که آب مخزن انبساط استفاده نشده، پمپ شروع به پمپاژ نخواد کرد. از این‌رو اگر مخزن انبساط به درستی و با توجه به تعداد واحد‌ها و مقدار آب مصرفی انتخاب شود، پمپ دفعات کمتری روشن شده و این امر علاوه بر آلودگی صوتی کمتر به کاهش مصرف برق نیز کمک می‌کند.

پمپ با مخزن انبساط به سرویس و نگهداری به صورت دوره‌ای دارد و ممکن است مخزن انبساط پس از مدتی نیاز به تعویض تیوب داخلی و تعمیر داشته باشد. علاوه بر منبع انبساط، از یک کلید اتوماتیک، پنج‌راهی و درجه تنظیم فشار برای نصب پمپ خانگی همراه با مخزن انبساط استفاده می‌شود.

 

پمپ آب با کلید اتوماتیک

پمپ آب خانگی با کلید اتوماتیک

استفاده از کلید اتوماتیک به تنهایی علاوه بر هزینه کمتر به نگهداری و کنترل کمتری نیاز دارد. اما باید دفعات باز و بسته شدن شیرها و مصرف را در نظر داشت، چرا که با هر بار باز شدن شیر، پمپ شروع به پمپاژ آب می‌کند تا فشار درون لوله‌ها را تأمین نماید.

 

انواع بوستر پمپ

بوستر پمپ

از بوستر پمپ‌ها در مصارف خانگی و صنعتی (خرید پمپ صنعتی) به دلیل هزینه نگهداری کم و به صرفه بودن استفاده فراوانی می‌شود. از بوستر پمپ‌ها در مجتمع‌های مسکونی و مراکز صنعتی و تجاری که مصرف آب زیادی دارند استفاده می‌شود. بوستر پمپ‌ها نسبت به دو مورد قبلی از اجزای بیش‌تری مثل تابلوی کنترل، فشارسنج و اینورتر تشکلیل شده‌اند و برای مصارف بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت‌های بزرگی پمپ‌های خانگی را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند. پمپ آب خانگی پنتاکس (Pentax)، پمپ خانگی لوورا (Lowara) و پمپ خانگی سایر (SAER) از بهترین برندهای موجود در بازار هستند.

جهت مشاوره فنی و استعلام و لیست قیمت پمپ آب خانگی با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰
‫5/5 ‫(2 نظر)
اسکرول به بالا