گیربکس دور متغیر Bonfiglioli بونفیلیولی

گیربکس دور متغیر Bonfiglioli (بونفیلیولی ساخت ایتالیا) دارای یک ساز و کار جدید تنظیم سرعت است که کارایی دستگاه و طول عمر قطعات آن را افزایش داده و اجازه می‌دهد تا این دستگاه، خنک‌تر و روان‌تر عمل نماید. امکان ترکیب این گیربکس با گیربکس هلیکال و همچنین اغلب مدل‌های گیربکس‌ Bonfiglioli نیز فراهم است. گیربکس دور متغیر Bonfiglioli با نام سری V تولید و عرضه می‌شود. حرف V در این نامگذاری از حرف ابتدای واژه Variator به معنی «تغییر دهنده» برگرفته شده است. این گیربکس‌ها با مهندسی مجدد محصولات قبلی با هدف دستیابی به طراحی بهتر ساخته شده است. این گیربکس‌ها بسیار مقرون به صرفه بوده و از تنوع مدل بالایی برخوردار هستند. از مشخصات دیگر گیربکس دور متغیر بونفیلیولی برخورداری از عمر طولانی و قابلیت اطمینان بالا است.

گیربکس دور متغیر bonfiglioli

محدوده مجاز تنظیم سرعت (از ماکزیمم به مینیمم) در گیربکس دور متغیر Bonfiglioli برابر با 5.2 بار می‌باشد که کاهش آن از طریق گیربکس کاهنده امکان پذیر است. محدوده توان این گیربکس برابر با 0/18 تا 9/2 کیلو وات می‌باشد. نسبت کاهش (i) قابل دسترسی با گیربکس هلیکال اضافه شده، از 2/5 تا 6/3 است. همچنین گیربکس دور متغیر ترمزدار Bonfiglioli (سری BN) با الکتروموتور استاندارد IEC و ترمز الکتروموتور AC ارائه می‌شود.

پیکربندی و ویژگی‌های گیربکس دور متغیر Bonfiglioli

الف) خروجی

  • قابلیت نصب بر روی پایه و فلنج
  • شافت خروجی در سری‌های متریک و اینچی
  • سازگاری کامل با گیربکس‌های حلزونی و هلیکال

ب) ورودی 

  • آداپتورهای موتور IEC و NEMA
  • شافت ورودی

جدول مشخصات فنی گیربکس دور متغیر Bonfiglioli

مدل گیربکسبک‌لش استاندارد گیربکس
(Std Backlash)
دامنه نسبتجنس
V 0.2541:5.5آلومینیوم
V 0.581:5.5چدن با مقاومت بالا
V 1161:5.5چدن با مقاومت بالا
V 2351:5.5چدن با مقاومت بالا
V 3561:5.5چدن با مقاومت بالا
V 5.5721:5.5چدن با مقاومت بالا
V 101441:5.5چدن با مقاومت بالا
کاتالوگ گیربکس دور متغیر Bonfiglioli (۲۴ مگابایت)

جهت مشاوره فنی و خرید، استعلام قیمت و لیست قیمت هر یک از محصولات گیربکس Bonfiglioli با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

نحوه تنظیم سرعت گیربکس دور متغیر Bonfiglioli

  • به صورت دستی با کمک دستگیره
  • از طریق یک مکانیزم ریموت با کمک کنترل از راه دور
  • از طریق کیت تنظیم سرعت با کمک آپشن نمایشی

سه نکته مهم در خصوص تنظیم سرعت:

  1. زمانی که گیربکس دور متغیر در وضعیت سکون قرار دارد از کنترل ریموت نباید استفاده شود.
  2. سرعت ورودی کمتر از 300 دور در دقیقه توصیه نمی‌شود.
  3. دستگیره نباید در حالتی که گیربکس دور متغیر در وضعیت سکون قرار دارد، چرخانده شود.

انتخاب گیربکس دور متغیر Bonfiglioli

آنچه مدل‌های مختلف گیربکس دور متغیر Bonfiglioli را از دیگر گیربکس‌ها متمایز می‌کند توانایی کار کردن فراتر از محدوده مجاز گشتاور تعیین شده و در عین حال جلوگیری از ایجاد لغزش در مکانیسم درایو است. در صورت عدم جلوگیری از ایجاد لغزش در چنین شرایطی، دوام و طول عمر دستگاه به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مکانیزم درایو، توان گیربکس را انتقال می‌دهد، و بدیهی است که توان انتقال داده شده همیشه کمتر از میزان توان ورودی نصب شده می‌باشد. مقدار فشار اعمال شده به گیربکس، به عنوان مثال تنها می‌تواند با motovariator که حداکثر سرعت خروجی را تحویل می‌دهد اندازه گیری شود. این کار با اندازه گیری کشش جریان (current drawn) که توسط موتور ایجاد می‌شود، انجام می‌پذیرد.

اگر میزان مصرف واقعی اندازه‌گیری شده، بالاتر از میزان مصرف تعیین و اعلام شده بر روی پلیت موتور باشد، می‌توان با اطمینان کامل نتیجه گیری کرد که گیربکس دور متغیر انتخاب شده، پیش نیازهای لازم جهت کاربرد خاص مورد نظر را فراهم نمی‌کند. باید توجه داشت که این نتیجه گیری تنها در زمانی می‌تواند معتبر باشد که motovariator در اوج شاخص دور در دقیقه خود کار می‌کند، به عبارت دیگر موتور با تمام قدرت (توان کامل خود) کار می‌کند. هنگامی که کشش جریان (current drawn) فعلی برابر یا کمتر از مقدار تعیین شده موتور است، به این معنی است که سایز motovariator به درستی انتخاب شده است. باید توجه داشت که حداکثر تعداد استارت مجاز برای گیربکس دور متغیر بونفیلیولی 8 تا 10 استارت در دقیقه است و رعایت این محدوده به منظور حفظ و نگهداری و طول عمر دستگاه ضروری است.

نکات و توصیه‌های لازم در خصوص گیربکس دور متغیر Bonfiglioli

پس از انتخاب گیربکس دور متغیرBonfiglioli ، توصیه می‌شود تا موارد زیر بررسی شوند.

الف) ظرفیت حرارتی

بررسی این مورد که ظرفیت حرارتی گیربکس برابر یا بیشتر از مقدار انرژی محاسبه شده مورد نیاز برای کاربرد مد نظر باشد. در صورت عدم وجود این شرایط گیربکس بزرگتری را انتخاب شده و یا از یک سیستم خنک کننده استفاده شود.

ب) حداکثر گشتاور

حداکثر گشتاور (در نظر گرفته شده به عنوان بار پیک لحظه‌ای) در گیربکس، نباید از 200٪ گشتاور Mn2 بیشتر باشد. بنابراین، بررسی شود که از این محدودیت تجازو نکند و در صورت لزوم، از دستگاه‌های محدود کننده گشتاور مناسب، استفاده شود.

ج) بارهای شعاعی

بررسی شود که بارهای شعاعی اعمال شده در شافت خروجی، در محدوده مقادیر مجاز تعیین شده در دفترچه راهنما قرار گرفته باشند. و اگر از این محدوده بالاتر باشند، از یک گیربکس بزرگتر استفاده شود یا تنظیمات تحمل سیستم اصلاح شوند. تمام مقادیر اعلام و تعیین شده در در کاتالوگ، به بارهای اعمال شده در اواسط نقطه شفت اشاره دارد. بنابراین، هنگام بررسی، این شرایط باید در نظر گرفته شود و در صورت لزوم، با استفاده از معادلات مناسب، بار مجاز در فاصله X مورد نیاز تعیین شود.

د) بارهای محوری

بارهای محوری نیز، در صورت وجود، باید با مقادیر مجاز تعیین شده در دفترچه راهنما مقایسه شود.

ه) الکتروموتورها

در هنگام نصب الکتروموتور باید اطمینان حاصل شود که تحمل فلنج و شافت دقت کافی را فراهم می‌کند. هنگامی که یک موتور برای یک گیربکس دور متغیر با واحد دیفرانسیل متفاوت نصب می‌شود، باید روغن کاری روی شفت به صورت استاندارد و مناسب انجام شود تا از نشت روغن جلوگری به عمل آید.

‫5/5 ‫(5 نظر)
اسکرول به بالا