گیربکس شافت مستقیم SITI

گیربکس شافت مستقیم SITI سری NHL از جمله محصولات شرکت گیربکس سیتی ایتالیا است که از آن برای کاهش دور و بالا بردن گشتاور خروجی استفاده می‌شود. طراحی این گیربکس اصولاً برای شرایط سخت و همچنین برای فضاهای محدود ایده‌آل بوده و در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. این گیربکس در دو نسخه کاهش سرعت دو مرحله‌ای (Two Stage) و کاهش سرعت سه مرحله‌ای (Three Stage) طراحی شده است که نسبت‌های متنوعی جهت کاربردهای صنعتی ارائه می‌دهد.

با این مقدمه کوتاه به سراغ معرفی گیربکس شافت مستقیم SITI خواهیم رفت تا مدل‌های عرضه شده و مشخصات فنی و عمومی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

گیربکس شافت مستقیم siti

 معرفی گیربکس شافت مستقیم SITI

برای معرفی گیربکس شافت مستقیم SITI (سری NHL) باید به طراحی خاص و منحصر به فرد آن اشاره کرد که دارای دو نسخه متفاوت برای کاهش سرعت است. همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد این گیربکس‌ها از یک سیستم کاهش سرعت دو مرحله‌ای با نسبت ۲ به ۱ تا ۵۰ به ۱ برخوردار است. این در حالی است که مدل‌های دارای سیستم کاهش سرعت سه مرحله‌ای با نسبت تبدیل ۴۶۶ به ۱ برای هر سایز هستند. از گیربکس‌های شافت مستقیم با عناوین دیگری مانند گیربکس هلیکال شافت مستقیم سیتی هم یاد می‌شود که به دلیل ساختار مارپیچ و هلیکال آن‌هاست.

نحوه عملکرد گیربکس شافت مستقیم سیتی

گفته شد که از گیربکس شافت مستقیم سیتی به عنوان یک گیربکس هلیکال یاد می‌شود، زیرا در ساختار آن از چرخدنده‌های مارپیچی و هلیکال استفاده شده است. این سیستم مارپیچی از جمله چرخ دنده‌های ساده هستند که عملکرد آن‌ها به صورت مورب نسبت به امتداد شافت است. این وضعیت طراحی باعث می‌شود که گیربکس SITI کاملاً بی صدا عمل کند و درگیر شدن چرخدنده‌ها و انتقال نیرو در آن‌ها کاملاً نرم و روان صورت گیرد. بنابراین استفاده از این گیربکس‌ها در نقش‌های قدرتی ایده‌آل بوده و کاهش دور موتور توسط این گیربکس با افزایش گشتاور در خروجی و بالا بردن توان همراه است.

جهت مشاوره فنی و استعلام قیمت گیربکس‌ها با کارشناسان سام تجهیز در تماس باشید.

شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

 مروری بر مشخصات فنی گیربکس شافت مستقیم SITI

برای انتخاب گیربکس شافت مستقیم SITI (سری NHL)، در نظر گرفتن مشخصات فنی بسیار مهم و تعیین‌کننده است. این مشخصات فنی هم در مورد عملکرد گیربکس و هم در مورد مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن صدق می‌کند. در مورد مشخصات فنی این گیربکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از فولاد سخت آلیاژی ریخته گری شده از نوع 20MnCr5 برای ساخت چرخدنده‌ها؛
  • استفاده از آلیاژ ویژه 42CrMo4 برای ساخت شافت خروجی و اتصال به سایر سیستم‌ها؛
  • استفاده از چدن ریخته گری شده مدل G25 با توجه به استاندارد UNI 5007 برای پوسته؛
  • برخورداری از بازدهی دینامیک بسیار بالا در حد 0.97؛
  • ارائه شده در ۱۰ سایز متفاوت و ۳ روش اتصالی متفاوت؛
  • امکان نصب و قرارگیری در سیستم‌های مختلف با شیوه‌های متفاوت مانند فلنجی و پایه‌دار؛
  • برخورداری از ساختار چرخدنده یکپارچه برای استفاده در فضاهای محدود؛
  • حداکثر توان ورودی ۲۱۰ کیلو وات؛
  • حداکثر گشتاور خارجی معادل با ۱۲۰۰۰ نیوتون متر.
  • کاتالوگ گیربکس شافت مستقیم SITI

مزایای گیربکس شافت مستقیم سیتی

برای استفاده از گیربکس هلیکال سیتی یا گیربکس شافت مستقیم SITI باید دلایل مختلفی وجود داشته باشد که مهندسین را به سمت استفاده از این گیربکس سوق دهد. البته شرکت الکتروگیربکس سیتی ایتالیا برای محصولات خود استانداردهای ویژه لحاظ کرده که عموماً در مورد همه تجهیزات آن‌ها رعایت شده است. از مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از چدن آلیاژی با کیفیت برای ساخت پوسته و بدنه به منظور کاربرد در شرایط سخت؛
  • برخورداری از فولاد با کیفیت بالا برای ساخت چرخدنده‌ها برای بالا بردن مقاومت آن‌ها؛
  • یاتاقان بندی مناسب و با کیفیت برای تغییر سریع و نرم سرعت؛
  • سیستم آب‌بندی با کیفیت برای جلوگیری از نشتی؛
  • قابلیت اطمینان بالا و قابلیت نصب در حالت‌های مختلف.

گیربکس‌های شافت مستقیم در صنایع مختلفی مثل صنایع سیمان، صنایع فولاد، صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع کاشی و سرامیک، صنعت نفت و گاز، صنایع شیمیایی و پتروشیمی و در کاربردهای متنوعی مثل گیربکس نوار نقاله یا کانوایرها، مخلوط کن و گیربکس میکسرهای صنعتی، آسیاب‌ها، بیلبوردها و تابلوهای متحرک، وینچ‌ها و جرثقیل‌های سقفی، بالابرها و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

الکتروگیربکس شافت مستقیم siti

اندازه‌های رایج گیربکس و گشتاور متناسب با آن‌ها

همانطور که شرکت سیتی برای این محصولات تغییرات مختلفی در چرخدنده‌ها و نحوه قرار گیری آن‌ها در نظر گرفته، تلاش کرده که تنوع محصولات خود را با معرفی اندازه‌های مختلف حفظ کند. با توجه به تغییر این اندازه‌ها، گشتاور گیربکس هم تغییر می‌کند. در حال حاضر از این گیربکس‌ها ده سایز NHL20(89), NHL25(202), NHL30(443), NHL35(561), NHL40(759), NHL50(1518),NHL60(2910), NHL70(5060), NHL90(7000), NHL100(12000) تولید و عرضه می‌شود که اعداد گذاشته شده در داخل پرانتز نشان دهنده گشتاور آن‌هاست.

نکات مهم در خرید گیربکس شافت مستقیم SITI

اگر مهندسین قصد استفاده از گیربکس شافت مستقیم SITI در صنایع خود را داشته باشند، طبیعتاً باید بین دستگاه انتخابی و هدف و کاربرد هماهنگی وجود داشته باشد. بنابراین در انتخاب این گیربکس‌ها باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. چند مورد از این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • حداکثر قدرت و سرعت مورد نیاز برای انجام کار؛
  • وضعیت تغییر سرعت و نحوه تغییر گشتاور؛
  • اندازه مورد نیاز برای خروجی دستگاه؛
  • فضای موجود برای نصب گیربکس؛

در نهایت اگر در مورد انتخاب و قیمت گیربکس شافت مستقیم SITI نیاز به مشاوره داشته باشید، با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

‫5/5 ‫(5 نظر)
اسکرول به بالا