الکتروموتور مارلی ایتالیا | Marelli Motori

شرکت الکتروموتور مارلی در سال ۱۹۸۱ توسط مهندسی ایتالیایی به نام Ercole Marelli در شهر میلان ایتالیا بنا نهاده شد. اکنون و پس از بیش از سه دهه شرکت Marelli Motori، محصولات تولید شده در دو کارخانه با تجهیزات و تکنولوژی پیشرفته، مستقر در ایتالیا و مالزی را با شبکه گسترده فروش و توزیع، در چهار قاره و به بیش از ۱۲۰ کشور به فروش می‌رساند. محصولات تولیدی این شرکت ابتدا معطوف به الکتروموتور بود که با گسترش و توسعه فعالیت، انواع ژنراتور و AVR (تنظیم کننده ولتاژ) نیز به آن اضافه شد.

نشان الکتروموتور مارلی

برای افراد فعال در حوزه‌های مختلف صنعت و پروژه‌های پالایشگاهی، الکتروموتور مارلی یک برند شناخته شده است و محبوبیت بالایی دارد. شرکت مارلی ایتالیا در زمینه تولید الکتروموتورهای سه فاز و تکفاز و همچنین الکتروموتور ضد انفجار یکی از شرکت‌های موفق در دنیا محسوب می‌شود. انعطاف‌پذیری در طراحی، استفاده از مواد باکیفیت در چهارچوب دستگاه و همچنین به کارگیری روش‌های مختلف اتصال از مهمترین ویژگی‌های الکتروموتور Marelli محسوب می‌شود.

با این مقدمه در ابتدا یک معرفی کلی از الکتروموتور مارلی و ویژگی‌های ساختاری آن خواهیم داشت و سپس به معرفی مدل سه فاز TEFC مارلی از محصولات این شرکت می‌پردازیم. همچنین به مشخصات و اطلاعات الکتروموتور ضد انفجار مارلی در مطلبی مجزا پرداخته شده که با کلیک روی تصویر زیر قابل مشاهده است.

الکتروموتور ضد انفجار مارلی


معرفی الکتروموتور مارلی Marelli Motori

الکتروموتور مارلی یکی از محصولات با کیفیت و کارآمد از لحاظ طراحی و بازدهی است که در نسل‌های مختلفی وارد بازار شده است. این الکتروموتورها در انواع سه فاز، تکفاز و همچنین انفجاری عرضه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها سری‌های مختلفی دارند. این شرکت در یک دسته‌بندی کلی بر اساس صنایع، الکتروموتورهای تولیدی خود را به انواع الکتروموتور صنعتی، الکتروموتور دریایی، الکتروموتور صنایع نفت و گاز و الکتروموتور هیدروپاور تقسیم کرده است. بنابراین، کسانی که به دنبال استفاده از محصولات کمپانی ایتالیایی مارلی (Marelli Motori) هستند به راحتی می‌توانند نیاز خود را از محصولات مختلف آن برآورده کنند. استفاده از مواد با کیفیت و همچنین رعایت استانداردهای بین المللی در تولید محصولات باعث شده که کمپانی مارلی یک برند محبوب در بازار شناخته شود.

الکتروموتور سه فاز مارلی

ویژگی‌های ساختاری الکتروموتور Marelli

در مورد ویژگی‌های ساختاری الکتروموتورهای مارلی، می‌توان به مواد اولیه بکار رفته در ساخت بدنه یا فریم آن‌ها و همچنین استفاده از مواد با کیفیت در بخش داخلی و محل اتصال الکتروموتور اشاره کرد. ویژگی‌های ساختاری الکتروموتور مارلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • استفاده از چدن ریخته گری شده و آلومینیوم برای فریم الکتروموتور (فریم آلومینیومی فقط برای برخی از سایزهای خاص استفاده شده است.)
  • استفاده از چدن خاکستری تحت عنوان (EN 1561 – GJL 200) برای محل اتصال الکتروموتور
  • استفاده از کربن استیل آلیاژی مدل EN 10083 – 2 C40 – TN برای طراحی و ساخت شفت
  • یاتاقان‌بندی مناسب و فوق‌العاده برای عملکرد بی‌صدا و کاملاً روان
  • امکان اتصال در سیستم‌های مختلف به صورت رزوه‌ای، فلنجی و پایه دار
  • توانایی کار به صورت پیوسته یا دائم کار
  • برخورداری از استاندارد ایمنی حفاظت IP56 و IP65

مشخصات فنی الکتروموتورهای مارلی

برای کاربرد الکتروموتور Marelli بدون شک هیچ چیزی به اندازه مشخصات فنی تاثیرگذار نیست. این مشخصات فنی شامل تعداد قطب الکتروموتور و سرعت گردش، توان و همچنین ولتاژ آن است. در مورد مشخصات فنی این الکتروموتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توانایی پوشش محدوده توان (تکفاز و سه فاز) بین 0.09 کیلووات تا 2400 کیلووات
  • طراحی الکتروموتور با تعداد قطب‌های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ قطب
  • توانایی کار الکتروموتور در فرکانس‌های ۵۰ و ۶۰ هرتز و ارائه سرعت‌های گردش متفاوت در هر کدام از آن‌ها
  • ولتاژ اسمی متغیر از ۱۱ ولت تا ۳۸۰ ولت با توجه به سری الکتروموتور
  • استفاده از سیستم‌های خنک کننده متفاوت با توجه به سری الکتروموتور

خرید الکتروموتور مارلی

با توجه به مواردی که بیان شد، جهت انتخاب و خرید الکتروموتور مارلی با گزینه‌های متنوع و مختلفی مواجه هستید که هر کدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند. در صورتی که نیاز به خرید تجهیز جدید و یا جایگزینی الکتروموتور معیوب (که به هر دلیلی تعمیر آن ممکن نبوده) وجود داشته باشد، کارشناسان سام تجهیز آماده مشاوره فنی و فروش در مورد این تجهیزات هستند.

جهت مشاوره فنی، خرید و استعلام قیمت انواع الکتروموتور مارلی با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

الکتروموتور مارلی سه فاز TEFC

از الکتروموتورهای سه فاز TEFC به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه محصولات شرکت مارلی می‌توان یاد کرد که در مدل‌های A6C ، A5C ، B6C ، B5C ، B5H و  A1C ، A2C ، A3C ، B1C ، B2C ، B3C عرضه شده‌اند. بنابراین الکتروموتورهای سه فاز توانایی پاسخگویی به نیازهای صنایع مختلف را داشته و از لحاظ فنی تنوع بالایی دارند.

مشخصات فنی الکتروموتور مارلی سه فاز

مدل‌های A6C A5C B6C B5C B5Hمدل‌های A1C A2C A3C B1C B2C B3C (سری APF)

الکتروموتور مارلی سه فاز tefc

مدل‌هاA6C A5C
B6C B5C B5H
توان تا 2400 کیلووات
ولتاژتا 11000 ولت
سایز فریم71 ÷ 560
تعداد قطب۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰
خنک‌کنندهIC 411
IPIP 56 یا IP 65
محفظهTEFC MOTORS (Totally Enclosed Fan Cooled)
کاربردهای اصلیصنایع سیمان، شیمیایی، فرایندهای تولیدی، فلزات، معدنی، نیروگاهی، کاغذ، پمپاژ آب و تصفیه
مشخصات فنی کاتالوگ الکتروموتور مارلی (راهنمای انتخاب)

الکتروموتور ولتاژ پایین مارلی

مدل‌هاA1C A2C A3C
B1C B2C B3C
توان تا 540 کیلووات
ولتاژتا 690 ولت
سایز فریم63 ÷ 335
تعداد قطب۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰
خنک‌کنندهIC 411
IPIP 55
محفظهTEFC MOTORS (Totally Enclosed Fan Cooled)
کاربردهای اصلیتهویه مطبوع، کمپرسورها، فرآیندهای تولیدی، فلزات، معادن، نیروگاه‌ها، پمپاژ و تصفیه آب
مشخصات فنی کاتالوگ الکتروموتور مارلی سری APF (ولتاژ پایین)

بسته به مدل‌های متفاوتی که از این الکتروموتورها انتخاب شود، توان خروجی آن‌ها از ۰.۰۹ تا ۲۴۰۰ کیلو وات متغیر است. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب الکتروموتور مارلی سه فاز دور و تعداد قطب است. تعداد قطب‌ها از 2 تا 10 قابل انتخاب است که دورهای 500 ، 600 ، 750 ، 1000 ، 1500 و 3000 را در فرکانس 50 هرتز می‌دهد.

ویژگی‌های ساختاری الکتروموتور مارلی سه فاز

موارد گفته شده در بندهای قبل در مورد ویژگی‌های ساختاری کلی الکتروموتورهای مارلی برای این سری هم صدق می‌کند. در حقیقت، ماده اولیه استفاده شده برای ساخت فریم این الکتروموتورها چدن ریخته گری شده است. اما در برخی سایزهای خاص مانند سایز بین ۱۶۰ تا ۲۸۰ از آلومینیوم استفاده شده است. فن کویل (Fan Cowl) یا همان درپوش فن در این محصولات عمدتاً از جنس فولاد است، اما برای دو سایز بین ۳۵۵ تا ۴۰۰ و همچنین ۴۵۰ تا ۵۰۰ از فایبرگلاس استفاده شده است. پروانه عقب آن‌ها یا همان پروانه فن از جنس پلاستیک ترموپلاستیک است. اما در مورد دو سایز فوق الذکر از پلی آمید استفاده شده است.

کاربردهای الکتروموتور Marelli سه فاز

با توجه به ویژگی‌های ساختاری گفته شده برای این الکتروموتورها و همچنین توانایی فنی آن‌ها از جهات مختلف، کاربرد الکتروموتورها در شرایط سخت و خورنده قابل تصور است. این موضوع باعث شد که در صنایع مختلف از الکتروموتور مارلی استفاده شود. از جمله کاربردهای این الکتروموتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جهت مشاوره فنی، خرید و استعلام قیمت انواع الکتروموتور مارلی با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰
‫4.4/5 ‫(7 نظر)
اسکرول به بالا
نوروز ۱۴۰۳