دستگاه ویبره بادی چیست و چه کاربردی دارد

به احتمال زیاد تا به حال از کنار یک ساختمان در حال ساخت رد شده اید و شاید به چشم شما هم خورد باشد که یک لوله و یا شیلنگ را داخل بتن های ریخته شده قرار می دهند و لرزش و صدایی نیز ایجاد می شود. این لرزش از یک موتور ویبره بادی تولید می شود. در ادامه شما را با این موتور ویبره بیشتر آشنا خواهیم کرد.

امروزه در پروژه های عمرانی و ساختمانی و در بیشتر کارخانه ها از دستگاه ویبره بادی یا ویبره برقی استفاده می شود. از این دستگاه ها برای ایجاد ضربه و ارتعاش در بتن ها در ساختمان سازی یا جداسازی و تفکیک و حباب زدایی در کارخانه ها استفاده می شود. در این مقاله از سام تجهیز قصد داریم دستگاه ویبره بادی یا پنوماتیک را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

موتور ویبره بادی بنزینی

دستگاه ویبره بادی

زمانی که برای ساختن یک ساختمان بتن ریزی انجام می‌شود به لیل جابجایی و برخورد بتن با هوا داخل بتن حباب های هوا به وجود می آید و وجود این حباب ها در بتن باعث می شود تا ساختار بتن ضعیف شود و همین امر باعث می شود تا سازه های ساخته شده نیز  ضعیف باشند. به همین خاطر از دستگاه ویبره و شیلنگ ویبره استفاده می کنند تا با ایجاد لرزش و ارتعاش در بتن حباب های موجود در آن را از بین ببرند تا بتن غلظت بیشتری بگیرد و استحکام بیشتری در ساخت و ساز داشته باشد.

ویبره بتن

موتور ویبره

دستگاه موتور ویبره انواع مختلفی دارد که در صنعت ساختمان سازی و پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با ایجاد ارتعاش و لرزش در بتن باعث تقویت بتن شده و سازه مستحکم تر خواهد شد.

موتور ویبره معمولاً در دور های مختلف از ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دور طراحی می‌شود بیشترین دور هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: موتور ویبره ۳۰۰۰ دور موتور ویبره ۱۵۰۰ دور موتور ویبره ۱۰۰۰ دور.

برای پروژه های عمرانی و همچنین قطعات بتنی معمولاً از ویبره بادی برای تحکیم موضعی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که موتور ویبره بادی یکی از موتورهای ویبره با کیفیت بالا و همچنین با مقاومت بالا می باشد  و ضریب بالای ایمنی و سهولت و سادگی در استفاده از دیگر ویژگی‌های این ویبره بدنی بادی می باشد. دستگاه ویبره بدنه بادی معمولاً دارای توانایی لرزاندن و ایجاد ارتعاش از ۴ کیلوگرم تا ۵۰۰ کیلوگرم می باشد که شما می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای ویبراتور بادی

همانطور که از نام این ویبراتورها مشخص است توسط نیروی باد کارکرده و نیازی به برق ندارد به همین خاطر ایمنی بالایی خواهد داشت و خطر آتش‌سوزی یا برق گرفتگی کاهش می‌یابد.

یکی دیگر از مزایای ویبراتور بادی ایجاد ارتعاش با قدرت فرکانس بالا و همچنین دامنه ارتعاش بالا می باشد.
جابجایی موتورهای ویبره بدنه بادی بسیار راحت می باشد.

یکی دیگر از مزایای ویبراتور بادی تعمیر و نگهداری ساده بلبرینگ ها می باشد. قطعات دستگاه ویبراتور بادی معمولاً از جنس فولاد ساخته شده که مقاومت بالا و طول عمر بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای نگهداری موتور ویبره‌ها و ویبراتورهای صنعتی

کاربرد موتور ویبره بادی

موتور ویبره بدنه بادی کاربرد های فراوانی دارد که می توان به استفاده از این دستگاه در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد اشاره کرد زیرا موتور های ویبره بادی با استفاده از حجم فشرده ای هوا کار می کنند و این برای مصرف کننده هزینه بر می باشد به همین دلیل فقط در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد کاربرد دارند.

کاربرد ویبره بادی در صنایع ساختمانی

موتور ویبره بدنه بادی یکی از دستگاه های مهم و اساسی در ساختمان سازی می باشد که در تمامی پروژه های عمرانی کاربرد دارد در نظر داشته باشید که شما باید اصول کار کردن با ویبره بدنه بادی را بدانید.
همانطور که ذکر شد این دستگاه توسط نیروی باد کار می کند و برای کار کردن با آن تنها یک اپراتور کافی می باشد.
در هنگام خرید دستگاه ویبراتور بدنه سعی کنید دستگاه های مناسب و با کیفیت را خریداری نمایید که طبق استاندارد تولید شده باشند. شرکت سام تجهیز تامین کننده تجهیزات صنعتی است که و شما می توانید جهت سفارش انواع موتور ویبراتور از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان سام تجهیز تماس گرفته و دستگاه مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا