کاربرد موتور ویبره

در این مقاله به بررسی کاربرد موتور ویبره در صنایع مختلف خواهیم پرداخت. بهتر است قبل از ذکر کردن کاربرد های موتور ویبره، کمی درباره موتور ویبره و چیستی آن در جهت فهم بهتر کاربرد های آن توسط شما گفت و گو نماییم. در واقع می توان گفت که موتور ویبره وسیله ای است که با استفاده از آن لرزش و ارتعاشی را دستگاه های مختلف می توان تولید کرد. موتور های وبیره در صنایع مختلف و گوناگونی کاربرد دارد و از آن استفاده های مفیدی صورت می گیرد. صنایعی که موتور ویبره در آنها استفاده می شود و علاوه بر استفاده کاربردها و فواید زیادی برای آن ها دارد که عبارتند از صنعت نفت، صنعت غذا، صنعت پلیمر، صنعت ساختمان و بتن سازی، خشک کن ها، فیدر ها، سرند یا الک های صنعتی، ماشین های سازبندی میوه و یا قطعات، سورتر ها یا جدا کننده ها، دستگاه هایی که برای پاک کردن و یا صیقل دادن استفاده می شود.
هم چنین موتور های ویبره در صنایع ماشین آلات نیز کاربرد و عمل کرد مهمی را دارا است و به طور کلی در صنایع نام برده نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند. موتور ویبره نیز مانند بسیاری از لوازم و محصولات دیگر دارای انواع مختلف و متفاوتی است. می توان گفت که این تنوع با توجه به نوع کارکرد آن ها و قدرت ها و سرعت های مختلف به دست می آیند.

کاربرد موتور ویبره

تفاوت موتور ویبره ها

اما نکته قابل توجه این است که تفاوت موتور وبیره ها در تغییرات ظاهری و بدنه ی آن ها است و در قطعات و کیفیت های آن ها تفاوتی وجود ندارد. موتور ویبره در برخی دستگاه ها به کار رفته است، تعدادی از این دستگاه ها که در واقع موتور ویبره یکی از قطعات اصلی آن ها به شمار می رود عبارتند از دستگاه های خورد کن سنگ، دستگاه های پودر کن سنگ، سیلو ها، هاپر ها، دستگاه های حمل کننده مواد، گالری های که دارای درب تخلیه مواد از پایین هستند، میزهای ویبره، دستگاه های تولید کننده قالب های سنگ مصنوعی، دستگاه های بچینگ پلانت، دستگاه های خشک کن بتن، دستگاه های تست دانه های روغنی، میز ویبره در جهت تولید قالب سرامیک، دستگاه هایی که به تولید قالب های دیوار های بتنی اقدام می کنند، دستگاه هایی که وظیفه جدا کردن شن از غلات و حبوبات را دارا هستند، دستگاه هایی که وظیفه انتقال حبوبات را دارند، دستگاه های خطی که قابلیت پاک کردن حبوبات را دارند و دستگاه هایی که در جهت اصلاح بذر بوجاری و تنش زدایی ارتعاشی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی موتور وبیره در تمامی دستگاه های ذکر شده وجود دارد، هم چنین دارای کاربرد های مفید و فراوانی برای کار کردن این دستگاه ها دارد. به گونه ای که نبود موتور ویبره در دستگاه های ذکر شده سبب متوقف شدن این عمل کرد ها می شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب موتور ویبره برای میز ویبره، سرند، هاپر، کانوایر و فیدر

کاربرد های موتور ویبره در دستگاه های مختلف چگونه است

همان گونه که تا به اینجا ذکر کرده ایم، موتور ویبره ها دارای کاربردهای مفید و فراوانی در دستگاه ها و صنایع مختلف هستند. برای مثال کاربرد موتور ویبره در سورتر ها (sorter) به این گونه است که، موتور ویبره بر اساس سایز و دانه بندی مواد وظیفه جداسازی آن ها از یک دیگر را دارد. از دیگر کاربرد های موتور ویبره، می توان به کاربرد آن در سرند ها اشاره کرد. در اصل موتور ویبره ها در بدنه سرند ها قرار دارند، موتور ویبره با ویژگی های مثبتی که دارا است، در سرند ها نیز قابلیتی تقریبا مشابه با سورتر ها ایفا می کند و کارکرد مفیدی دارد.

همان گونه که گفتیم موتور ویبره ها در دستگاه های قالب بندی بتن نیز کاربرد دارند، کاربرد موتور ویبره ها در قالب بتن به گونه ای است که با انجام عمل ارتعاش قالب و انتقال ارتعاش آن به سطح بتن، کارایی خود را ایفا می کند. موتور ویبره ها در فیدر ها نیز کاربرد دارند و کاربرد آن ها به گونه ای است که با انتقال انرژی لازم برای دستگاه ها و اجزا آن ها وظیفه خود را انجام می دهند.

نتیجه گیری

موتور ویبره وسیله است که سبب ایجاد لرزش و ارتعاش در دستگاه های دیگر می شود. موتور ویبره ها در صنایع و دستگاه هایی مختلفی کاربرد دارد، که در هر کدام از آن ها نقش و کارکردی خاص را ایفا می کند. ما در اینجا برای شما به شرح کامل این کاربرد ها و چگونگی آن ها پرداخته ایم.

جهت خرید انواع الکترو ویبره و گیربکس، از جمله گیربکس sew از سام تجهیز ، با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا