نکات مهم در نصب الکترو پمپ شناور

در این مطلب به بررسی نصب الکتروموتور شناور پرداخته و نکته های مهم هنگام نصب الکتروموتور شناور را مورد بحث قرار می دهیم. با سام تجهیز همراه باشید.

نکات مهم در نصب الکترو پمپ شناور

توصیه می شود سنگینی دینام های شناور به جای پیچ های نگه دارنده دینام و پمپ، بر روی لوله های اصلی و یا سیم بکسل نگه دارنده پمپ شناور در چاه انتقال یابد. این امر به منظور جلوگیری از صدمات ناشی از ضربه قوچی به کال دینام پمپ شناور مستقر در چاه، انجام می شود.

اگر برای انتقال آب از لوله های آب فولادی استفاده می کنید، دو عدد از تسمه های این غلاف را بلند تر گرفته و و به وسیله دستگاه جوش، جوشکاری کنید. به این صورت سنگینی دینام پمپ به لوله اصلی انتقال می یابد. در این حالت توجه توجه داشته باشید که اتصال به لوله های بعدی که به وسیله بوشن انجام شده هم باید توسط دو عدد تسمه فولادی جوشکاری و محکم شود.

مهار کردن پمپ و همه لوله ها توسط بکسل مناسب، جهت محافظت بیشتر توصیه می شود.

شما میتوانید برای خرید و استعلام قیمت گیربکس SEW از سایت سام تجهیز با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰ – ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ تماس بگیرید.

نکات نصب الکترو پمپ شناور

نکات مهم پس از اتمام لوله کشی و جاگذاری پمپ در چاه

  • پمپ الکتروموتور شناور حداقل نیم متر از ته چاه باید فاصله داشته باشد و به انتهای چاه متصل نشود چرا که به مرور زمان در گل و لای ته چاه غرق خواهد شد.
  • لوله خروجی آب باید از بالا به کرپی متناسب با سایز لوله محکم بسته شود و دستگاه های کرپی روی حلقه چاه به صورت مناسب قرار بگیرد، و در همین حین سیم بکسل بسته شده نیز به صورت آزادتر ولی محکم روی کرپی بسته شود.
  • سیم بکسل بسته شده جهت محافظت بیشتر از پمپ و چاه تعبیه می شود به طوری که اگر در اثر پوسیدگی و یا خرابی رزوه های دنده به مرور زمان، لوله های انتقالی از هم جدا شد مانع از غرق شدن پمپ به ته چاه شود. در این مواقع می توان به وسیله سیم بکسل پمپ را بالا کشید و آن را تعمیر کرد.
  • در مواقعی که برای انتقال آب از لوله های پلی اتیلن استفاده می شود، تمام تسمه های غلاف در یک سایز بوده و مانند شکل زیر به وسیله سیم بکسل از دو جهت پمپ را مهار کرده و سنگینی پمپ و دینام روی سیم بکسل قرار می گیرد. این روش برای استفاده طولانی مدت از پمپ به هیچ عنوان توصیه نمی شود و تنها جهت استفاده موقت به کار می رود چرا که بر اثر ضربات قوچی وارد شده در هنگام روشن و خاموش کردن پمپ، به لوله های پلی اتیلن آسیب وارد می شود.

پمپ شناور

نکات ضروری در حین استفاده از الکترو پمپ های شناور

  • برای حمل و نقل الکتروپمپ مراقب باشید که الکترو پمپ و به ویژه محور آن ضربه نخورد و در اثر ضربه آسیب نبیند.
  • برای جابه جا کردن الکتروپمپ های شناور به هیچ عنوان از طناب استفاده نکنید و به محور آن طناب نندازید.
  • بر اساس سیستمی که الکتروپمپ ها دارند همیشه باید به صورت عمودی قرار بگیرند و در مکانی باشند که رطوبت در جریان نباشد و همواره خشک و تمیز باشد.
  • اگر الکترو پمپ به مدت طولانی بدون استفاده باقی بماند و از آن استفاده نشود، محور آن توسط رطوبت و گرد و خاک مسدود شده و دیگر کار نخواهد کرد.
  • هنگام خرید الکترو پمپ و قبل از مرحله نصب دقت کنید که محور الکترو پمپ و پمپ شناور از نظر حرکت طولی و چرخش سالم باشد.
  • توصیه ایمنی برای نصب الکترو پمپ شناور اینست که کوپله الکترو موتور در مکانی صاف و سخت انجام گیرد و از توری پمپ نیز حتما استفاده شود.
  • نکته دیگری که قبل از نصب یک الکتروپمپ شناور بایست به آن توجه داشته باشید، قطر چاهی است که قصد دارید الکترو پمپ را درون آن نصب کنید، قطر چاه همیشه باید از قطر الکترو پمپ بزرگ تر بوده و عمود باشد.
  • قبل از عملیات نصب الکتروموتور، دو عدد درپوش برنزی رنگ بالای پمپ را باز کرده و آن را با مقداری آب پر و پس از حدود نیم ساعت دوباره با کمی آب الکتروموتور را لبریز کنید.
  • قسمت حلقوی محور پمپ با کوپلینگ در هنگام کوپله باید کاملا مماس باشد و پیچ کوپلینک پمپ سر جای خودش قرار گیرد، سپس حرکت طولی ( بالا و پایین ) و همینطور چرخش الکترو موتور بررسی شود.
  • عملکرد الکترو پمپ شناور وابسته به وجود آب است چنانکه یاتاقان های الکترو پمپ توسط آب روان کاری و خنک کاری می شود بنابراین هرگز نباید الکترو موتور شناور بدون آب بماند.
  • ثابت شده است که وجود حداقل 25 گرم شن در هر متر مکعب آب به پمپ ضرر نمی رساند اما دقت کنید که آب مورد پمپاژ مواد جامد اضافی نداشته باشد.

موتور ویبره یک دستگاه صنعنتی برای ایجاد ارتعاش و لرزش در صنایع استفاده می شود. برای خرید انواع موتور ویبره کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا