پروژه ها و صنایعی که در آن از انواع گیربکس SEW استفاده می شود

گیربکس و گیرموتور SEW از پرکاربرد ترین گیربکس های صنعتی است و در بسیاری از صنایع و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله به عنوان یک واسطه بین الکتروموتور و مصرف کننده است که سرعت و گشتاور را از الکتروموتور به مصرف کننده انتقال می دهد. گیربکس قدرت را از یک ماشین به ماشین دیگر انتقال می دهد، انتقال قدرت از طریق شافت انجام می شود و نقش گیربکس در فرایندهای صنعتی، (در اکثر موارد) افزایش گشتاور و کاهش سرعت بر اساس نیاز است. گیربکس دارای انواع مختلفی است و در بیشتر صنایع کاربرد دارد. در ادامه با یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین برند های گیربکس آشنا خواهید شد.

گیربکس های sew

گیرموتور SEW

این برند گیربکس به علت کاربرد گسترده و کیفیت بالا از پر کاربردترین و نام آشناترین گیربکس ها در پروژه های مختلف است. گیربکس و گیرموتورهای SEW دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب به انواع و کاربرد آنها در پروژه ها و صنایع مختلف می پردازیم.

انواع گیربکس SEW

  • گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم
  • گیربکس آویز
  • گیربکس کرانویل پینیون
  • گیربکس خورشیدی یا سیاره ای
  • گیربکس حلزونی
  • گیربکس صنعتی

استفاده از انواع گیرموتور SEW

در ادامه به کاربرد انواع گیربکس های SEW در صنایع و پروژه های مختلف می پردازیم:

گیربکس خورشیدی یا سیاره ای SEW

از این گیربکس در صنایع غذایی، صنایع آب و فاضلاب، صنایع حمل و نقل و باربری، توربین ها، رولینگ ها، سنگ شکن ها و صنایع کاغذ استفاده می شود، این گیربکس فضای کمی اشغال می کند و بازدهی و کارایی بالایی دارد.

گیربکس حلزونی SEW

این گیربکس از متداول ترین انواع گیربکس است. زاویه خارجی این گیربکس از نوع قائمه است به همین دلیل به آن گیربکس ۹۰ درجه هم می گویند. گیربکس حلزونی در آسانسور های کششی و بالابر ها، صنایع کاشی و سرامیک، ماشین آلات بسته بندی، همزن های بتنی، میکسر های بتن، خرد کن ها، هواکش ها، کوره های صنعتی و دستگاه های نانوایی استفاده می شود. گیربکس های حلزونی به خاطر سهولت در نصب، قیمت مقرون به صرفه و برگشت ناپذیر بودن در سال های اخیر کاربرد های گسترده ای پیدا کرده است.

گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم SEW

این نوع گیربکس از مهم ترین نوع گیربکس SEW است. چرخ دنده های این گیربکس به علت حالت هلیکالی که دارند دارای تحمل بالایی در مقابل فشار و تنش هستند. این نوع الکتروگیربکس SEW طیف وسیعی از گشتاور را ارائه می دهد. این گیربکس در صنایع سیمان، صنایع سرامیک و کاشی و… است. گیربکس هلیکال یا شافت مستقیم کارکرد در توان و دور های بالا دارد و نیز میزان صدای کمی هم دارد.

گیرموتور شافت مستقیم sew

گیربکس صنعتی SEW

این گیربکس در صنعت قند و شکر، صنایع سیمان، صنایع فولاد، صنایع مس و صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های این گیربکس می توان به قدرت و توان بالا، چند محوری و ساختاری با استحکام بالا اشاره کرد که در صنایع سنگین کاربرد دارد.

گیربکس کرانویل پینیون SEW

گیربکس کرانویل پینیون در صنعت فولاد، سیستم های رولینگ، نوار های نقاله و آسیاب ها کاربرد بسیار دارد زیرا دنده های مخروطی مارپیج آن نرم و بی صدا هستند هم چنین در انتقال نرم گشتاور های بالا بدون ضربه هستند.

گیربکس آویز SEW

این گیربکس در آسیاب سیمان، دستگاه های همزن، جرثقیل های چند کاره به خاطر توانایی در ایجاد نسبت های تبدیل بالا و ایجاد گشتاور های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع با نام شافت موازی هم شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت گیربکس SEW چقدر است و چطور تعیین می‌شود

سخن پایانی

شرکت آلمانی SEW با بیش از ۸۵ سال سابقه یکی از برندهای معتبر تولید گیربکس، گیرموتور و الکتروموتور های صنعتی است. انواع مدل های گیربکس و الکتروگیربکس تولید شده توسط این شرکت به علت مقاوم زیاد، تحمل گشتاور بالا در ورودی، ارائه گشتاور بالا در خروجی، صدا و نویز کم، امکان نصب دستگاه به صورت پایه دار و فلنچی، امکان نصب گیربکس به صورت افقی و عمودی بنا به شرایط خاص، استفاده از چدن ریخته گری شده و یا آلمینیوم برای پوسته گیربکس و دیگر ویژگی های فوق العاده دیگر جز پر طرفدار ترین و پرفروش ترین محصولات در این زمینه هستند. در این گفتار برخی از کاربرد های گسترده انواع مدل های گیربکس SEW را در پژوره ها و صنایع مختلف برشمردیم. برای اطلاع از قیمت و سفارش خرید با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا