بلبرینگ در گیربکس صنعتی

بلبرینگ گیربکس به عنوان یکی از قطعات در گیربکس های صنعتی مورد استفاده پروژه های صنعتی در کارخانه ها و صنایع است. بلبرینگ یا بیرینگ ها (Bearing) گونه ای از خانواده یاتاقان ها است که دنیای وسیعی را شامل می شوند. شما با توجه به نیاز خود می توانید انواعی از بلبرینگ ها را انتخاب کنید. اگر می خواهید در مورد بلبرینگ مناسب گیربکس صنعتی اطلاعاتی را کسب کنید تا پایان با سام تجهیز همراه باشید.

بلبرینگ گیربکس صنعتی چه فاکتورهایی دارذ؟

کار اصلی بلبرینگ جلوگیری از کشیده شدن دو سطح روی یکدیگر است پس مهم است که در انتخاب بلبرینگ دقت کافی را لحاظ کنید تا دستگاه های صنعتی آسیب نبیند. در انتخاب بلبرینگ برای گیربکس فاکتورهایی مدنظر است که به شرح زیر است:

  • نصب و پیاده سازی
  • فضای موجود برای نصب
  • بارهای وارد به بلبرینگ
  • سرعت
  • روانکاری و سیستم آب بند
  • دمای محیط کار
  • سختی
  • دقت در کار

بلبرینگ گیربکس صنعتی

شرایط محیطی

بهتر است مکانی را که بلبرینگ می خواهد استفاده شود را بررسی کنید ممکن است بلبرینگ در معرض آلودگی باشد و یا منجر به ایجاد صدا یا لرزش شود. در صورتی که بلبرینگ در شرایط دمای زیاد، حلال های شیمیایی، گازی و مغناطیسی است نحوه انتخاب بلبرینگ را متناسب با شرایط محیطی انجام دهید.

فضای موجود برای نصب

یکی از فاکتورهای انتخاب بلبرینگ فضای موجود برای نصب است که می توان با توجه به نوع استفاده از بلبرینگ و فضای موجود نوع بلبرینگ ها را انتخاب کرد.

سختی

در انتخاب بلبرینگ مناسب برای گیربکس، سختی که باید تحمل کند را باید در نظر بگیرید تا از آسیب دیدن بلبرینگ جلوگیری شود.

بارهای وارد به بلبرینگ

ممکن است انواع مختلفی بار به  بلبرینگ وارد شود. باید مقدار بار و لرزش را در نظر بگیرد اما انواع بارهای وارده به بلبرینگ شامل بارهای محوری، بارهای شعاعی و بارهای ترکیبی است. بارهای محوری که موازی با محور چرخش هستند. بارهای شعاعی که این بارها عمود بر محور چرخش هستند و همچنین بارهای ترکیبی که این نوع از بارها همزمان یک بار شعاعی و یک بار محوری است.

گیربکس بونفیلیولی از گیربکس های صنعتی با کیفیت و خوشنام است. در این صفحه اطلاعات بیشتری در مورد این برند بخوانید.

طول عمر بلبرینگ

طول عمر بلبرینگ که وابسته به حرکات نوسانی که شامل رفت و برگشت کامل است. که این حرکات نوسانی با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. در صورتی که میزان کارکرد زیاد باشد و یا اصطکاک بدون روغن باشد باعث خستگی و پایین آمدن طول عمر بلبرینگ می شود.

ظرفیت تحمل بار بلبرینگ

ظرفیت تحمل بار بلبرینگ زمانی است که تحت تاثیر بار ثابت قرار می گیرد. زمانی که بلبرینگ در شرایط کار واقعی قرار می گیرد باعث ایجاد تنش های دینامیکی مانند حرکات چرخشی نوسان و انحراف می شود که باعث خستگی بلبرینگ شده و طول عمر آن را کاهش می دهد.

 

بارهای وارد به بلبرینگ های گیربکس

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته مهم و کاربردی در مورد موتورگیربکس‌های صنعتی

نگهداری بلبرینگ ها در گیربکس های صنعتی

نگهداری بلبرینگ گیربکس باعث می شود قبل از اینکه گیربکس دچار مشکل شود و باعث آسیب به سایر قطعات گردد از خرابی گیربکس جلوگیری کنیم. که این نگهداری شامل موارد زیر است:

  • نظارت و روانکاری صورت گیرد.
  • بار وارد شده به چرخ دنده و بلبرینگ مناسب باشد.
  • دما باید متناسب با بلبرینگ اندازه گیری شود.
  • ارتعاش یکی از روش های قابل اعتماد در عیب یابی بلبرینگ است.

روانکاری بلبرینگ گیربکس

در قطعاتی شامل چرخدنده ها، بلبرینگ ها و سطوحی که نسبت به یکدیگر حرکت دارند نیاز به روانکاری بین قطعات است. روغن باعث می شود که چرخش چرخ دهنده ها به نرمی انجام گیرد و تماس فلز با فلز صورت نگیرد. در صورتی که روانکاری را انجام ندهیم باعث کاهش راندمان، فرسایش و بالا بردن هزینه نگهداری و تعمیرات و همچنین باعث بالا رفتن مصرف انرژی می شود. چرخ دهنده ها و بلبرینگ ها تنها در صورتی که به خوبی روانکاری شده باشند می توانند عملکرد قابل قبولی در گیربکس داشته باشند.

سخن پایانی

در هنگام انتخاب بلبرینگ برای گیربکس باید بلبرینگ را متناسب با محیط استفاده و شرایط عملیاتی که می خواهد بلبرینگ استفاده شود انتخاب کنید. همچنین باید انتخاب شما به نحوی باشد که نگهداری آن و همچنین تعویض بلبرینگ آسان باشد و به راحتی صورت گیرد. در انتخاب بلبرینگ برای گیربکس باید دقت کافی را داشته باشید که دارای دوام بالایی باشد و این امکان را داشته باشد که در هنگام کار کردن در سرعت های بالا کمترین لرزش و صدا را داشته باشد، به همین دلیل انتخاب بلبرینگ بسیار مهم است. برای استعلام قیمت گیربکس صنعتی می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰ – ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا