کاربرد گیربکس صنعتی بزرگ

بهتر است قبل آن که به گفت و گو درباره کاربرد های گیربکس صنعتی بزرگ بپردازیم، تا حدودی با خود گیربکس صنعتی آشنا شویم. به طور کلی گیربکس های صنعتی تجهیزاتی هستند که در همه کارخانه ها وجود دارند و برای انجام مراحل مختلف تولید و عرضه کالا در این کارخانه ها از آن ها استفاده می شود. لازم است بدانید که در تمامی گیربکس ها انتقال نیرو از طریق شافت و چرخدنده ها انجام میگیرد. گیربکس های صنعتی به دو نوع کوچک و بزرگ تقسیم می شوند، از این مدل ها به علت وزن، حجم و ظرفیت توان ورودی که دارا هستند در صنایع پیش رفته و سنگین استفاده می کنند. برخی از این صنایع که گیربکس های صنعتی بزرگ در آن ها کاربرد دارد عبارتند از: صنایع سیمان، صنایع نئوپان سازی، صنایع مس، صنایع فولاد، صنایع پتروشیمی، پرس های سنگین، گیربکس آسیاب های معادن روی مس و آسیاب های بالمیل و دستگاه های انتقال مواد در معادن، کوره های ذوب و کارخانه ها. جهت اطلاع از مدل های گیربکس sew در شرکت سام تجهیز کلیک کنید.

کاربرد گیربکس صنعتی بزرگ

بیشترین مورد استفاده از گیربکس صنعتی بزرگ

هم چنین از گیربکس صنعتی در ساخت جرثقیل های بزرگ نیز استفاده می شود، چرا که این جرثقیل ها برای تامین گشتاور هایی که برای پمپ کردن هیدرولیکی های غول پیکر نیاز دارند را فقط می توانند با استفاده از این مدل ها به دست آورند. در نتیجه می توان گفت این گیربکس ها، از مهم ترین وسایل و عنصرها در صنعت، ساخت و ساز است. به گونه ای که نبود این مدل ها و یا خراب شدن آن ها باعث می شود، بسیاری از ساخت و ساز ها، معادن و کارخانه های تولیدی از کار بیافتد و دیگر تولیدی و یا ساخت و سازی وجود نداشته باشد. محقق شدن این موضوع برای بشریت بسیار مضر است، چرا که نتیجه اصلی این موضوع برابر با بر آورده نشدن بسیاری از نیاز ها و خواسته های انسان ها است. پس همان گونه که تا کنون دریافته اید این مدل ها کاربرد های مهمی را دارا هستند که بسته به نوع گیربکس ها این کاربرد ها مختلف و متنوع هستند. در ادامه برای شما به ذکر انواع گیربکس ها نیز خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: تفاوت انواع گیربکس های SEW

انواع گیربکس بزرگ و اجزا و کاربرد آن ها

همان گونه که می دانید صنعت به یک حوزه محدود نمی شود، به همین دلیل هم لوازمی که در کار های صنعتی قابلیت و استفاده دارند به یک نوع و مدل محدود نمی شوند. به عنوان مثال این تجهیزات نیز دارای انواع و مدل های مختلف و متنوعی هستند، این گیربکس ها بر اساس نوع چرخ دنده ها و نسبت تبدیل گشتاور کاری به نمونه ها و مدل های متنوعی تقسیم می شوند. با توجه به نکات ذکر شده انواع گیربکس صنعتی بزرگ عبارتند از مدل های شفت موازی و نود درجه، گیربکس های دو محور، سه محور، چهار محور و گیربکس خورشیدی هستند.

این مدل هایی که از آن ها نام برده شد هر کدام از اجزا مختلفی تهیه و ساخته شده اند و قابلیت ها و کارکرد های متنوعی را دارا هستند. به طور کلی می توان گفت برای تهیه و ساخت گیربکس بزرگ صنعتی از قطعاتی که عبارتند از پوسته، کاسه نمد، چرخ دنده ها، محور های ورودی و خروجی بیرینگ ها، یاتاقان بندی خروجی و سیستم روغن بندی، استفاده می کنند. به دلیل بزرگ و سنگین بودن این گیربکس ها نصب آن ها بر اساس روشی مشخص انجام می گیرد. در آخر اگر که شما به دنبال تهیه و خرید گیربکس صنعتی بزرگ با کیفیت، کارایی، عمل کرد و کارکرد عالی و مفیدی هستید، باید به برند های تولیدی و کارخانه های سازنده آن ها بسیار توجه کنید. زیرا برای طراحی و ساخت این گیربکس ها نیاز به دانش، تجربه و مهارت های زیادی است. جهت آشنایی بیشتر با مشخصات این نوع گیربکس ها و برندهای مختلف آن ها دسته گیربکس هلیکال صنعتی در سام تجهیز را مشاهده نمایید.

نتیجه گیری
در صنایعی مانند پتروشیمی، فولاد و به طور کلی هر صنعتی که با لوازم سنگین و بزرگ سر و کار دارد از گیربکس های صنعتی بزرگ استفاده می شود. چرا که این گیربکس ها علاوه بر داشتن وزن و حجم بالا، ظریفیت و توان ورودی بالایی را دارا هستند. گیربکس های صنعتی بزرگ دارای قابلیت ها و کارکرد های مفید و متنوعی هستند که ما در اینجا به شرح این کارکرد ها و نحوه عمل کرد پرداخته ایم. برای خرید موتور ویبره در تهران و شهرهای مختلف با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا