ویبره بدنه برقی چیست

یکی از دستگاه هایی که در صنایع مختلف و همچنین در پروژه‌های عمرانی و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه ویبره بدنه برقی می باشد که انواع مختلفی دارد. یکی از انواع دستگاه ویبره بدنه؛ نوع برقی آن می باشد که در این مقاله قصد داریم مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ویبره بدنه برقی

دستگاه ویبره بدنه برقی یکی از انواع موتور ویبره بدنه می باشد که در صنایع گوناگون و پروژه های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. ویبره بدنه برقی یکی از دستگاه هایی می باشد که برای بتن ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای ایجاد ارتعاش و لرزش در تجهیزات صنعتی معمولاً از دستگاه ویبره بدنه مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که این دستگاه ها قابلیت های فراوانی دارد و کار کردن با آن نیز بسیار ساده و راحت می باشد.

ویبره بدنه برقی

طرز کار دستگاه ویبره بدنه برقی

همانطور که از نام این دستگاه ها پیداست در مکان‌هایی که دسترسی به برق وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند که این دستگاه ها دارای یک موتور الکتریکی می باشند. از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توان ارتعاش و لرزش را تولید کند که این ارتعاش و لرزش تولید شده توسط موتور پرقدرت دستگاه به صورت یکپارچه به تمامی قسمت های یک دستگاه صنعتی انتقال داده می‌شود.

دستگاه ویبره بدنه در تجهیزات مواد غذایی و صنایع پالایشگاهی و همچنین صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذایی برای اینکه مواد داخل دستگاه صنعتی را به صورت کامل از آن خارج کنند معمولاً توسط یک دستگاه لرزش هایی ایجاد می ‌شود که باعث به حرکت در آمدن مواد غذایی داخل دستگاه صنعتی می شود.

یکی از مزیت های بسیار مهم موتور ویبره بدنه جلوگیری از رسوب گرفتن و یا تجمع مواد در داخل دستگاه های صنعتی می باشد. توجه داشته باشید که مصرف برق توسط موتورهای الکتریکی پایین بوده و خرید آن برای کاربران به صرفه می باشد.

موتور ویبره بدنه برقی به صورت سه فاز و تک فاز طراحی و تولید می‌شود. همچنین موتور ها با سرعت چرخش 750 ، 1000 یا 1400 و یا 3000 دور تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که سرعت چرخش این دستگاه ها اگر کمتر باشد باعث می شود تا ضربه هایی که به موتور وارد می شود تعداد ضربات کمتر ولی محکم تر و قوی تر باشد. اما اگر سرعت چرخش موتور ویبره بدنه برقی بالاتر باشد ضربه های بیشتری ولی بسیار سبک بر تجهیزات صنعتی وارد می کند.

نکته دیگری که شما باید مد نظر قرار دهید این است که موتور ویبره بدنه برقی معمولاً با قدرت ضربه ۱۰ الی ۱۰ هزار کیلوگرم در بازار وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به مورد نیاز خود دستگاه ویبره بدنه فرقی مناسبی را تهیه نمایید.

کاربرد

همانطور که ذکر شد این دستگاه کاربرد بسیاری دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید. برخی از کاربردهای آن را می توان به استفاده در صنایع سیمان و بتن، صنایع آرد و تجهیزات دانه بندی در سیلوها و … اشاره کرد.

البته در نظر داشته باشید که در نوع کوچک یعنی میکرو ویبره می باشند که در میزهای ویبره، کامیون ها، میکسر بتن و … مورد استفاده قرار می گیرد و ویبراتور صنعتی در کامیون های بزرگ صنعتی، شناورها یا برای انتقال و فشرده سازی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که شما با توجه به کار خود می توانید از نوع مناسب این موتور استفاده کنید.

این موتور ویبره با توجه به کارایی بالا در صنعت در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه ذکر می کنیم:

  • گرفتن حباب قالب های بتنی
  • کار برده موتور ویبره بدنه در ساخت موزاییک
  • کاهش رطوبت شن و ماسه
  • بوجاری غلات و حبوبات
در همین رابطه بخوانید: چه صنایعی از موتور ویبره استفاده می کنند

قیمت ویبره بدنه برقی

در این مطلب ویبره بدنه برقی را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما می توانید جهت مشاوره، دریافت قیمت و لیست قیمت و راهنمایی های لازم در جهت خرید دستگاه ویبره بدنه برقی از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از راهنمایی های لازم بهره مند شوید. جهت خرید گیربکس SEW از وب سایت سام تجهیز کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا