بهترین گیربکس نانوایی و قنادی صنعتی

با پیشرفت علم و فناوری، روند پخت نان، شیرینی و نانوایی تغییر پیدا می‌کند و میزان راحتی در کار پخت نان و شیرینی در کنار سلامت آن‌ها، رو به روز اهمیت  بیشتری می‌یابد. برای پخت نان وشیرینی به شیوه‌ای که هم کار پخت نان و شیرینی راحت باشد و هم نان‌ها و شیرینی‌ها به طور یکدست پخته شوند و سلامت آنها حفظ شود، نیاز به دستگاه‌های پیشرفته و مناسبی است تا بتوان این هدف را دنبال کرد. یکی از مهم‌ترین تجهیزات نانوایی صنعتی، گیربکس نانوایی است. این گیربکس‌ها وظیفه تقویت نیروی موتور در فرآیند تولید خمیر را برعهده دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد گیربکس تنور نانوایی، گیربکس خمیرگیر یا گیربکس خمیر کن نانوایی  و گیربکس میکسر قنادی صحبت کنیم. تا پایان این مطلب همراه سام تجهیز، باشید.

بهترین گیربکس دستگاه نانوایی

گیربکس حلزونی نانوایی

گیربکس دستگاه نانوایی در انواع و اقسام مختلفی هستند. در بین گیربکس‌های نانوایی، در کشور ما گیربکس نانوایی حلزونی از سایر گیربکس‌ها پر کاربردتر و متداول‌تر است.  از دلایل پر کاربرد بودن گیربکس حلزونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس گیربکس‌های حلزونی آلومینیوم است و همین موضوع سبب می‌شود مقاومت خوبی در برابر ارتعاشات داشته باشد. علاوه بر این، با توجه به جنس آلومینیومی، این گیربکس به زنگ زدن مقاوم است و وزن آن نیز کمتر است.
  • این گیربکس‌ها بر خلاف سایر گیربکس‌های موجود در صنعت نانوایی و قنادی صدای کمتری تولید می‌کنند.
  • راه اندازی ساده، تعمیر و نگه داری آسان، خاصیت خود قفل شوندگی، دامنه گشتاور خروجی های مختلف
  • فضای نصب کم، عمر طولانی، ظرفیت خیلی بالا، ضریب اطمینان بالا، مقرون به صرفه بودن، داشتن حالت‌های مختلف نصب و… از دیگر مزایای استفاده از گیربکس‌های حلزونی هستند.

از معایب گیربکس حلزونی نیز می‌توان به سرعت دور نسبتا پایین آن اشاره کرد. دور این دستگاه‌ها معمولاً 900 RPM   و  1500 RPM   است و اگر بیشتر از این دور آن را افزایش دهید، باعث کاهش عمر گیربکس خواهد شد. علاوه بر این راندمان این گیربکس‌ها معمولا پایین و در حدود 65 درصد است و برای استفاده در دماهای بسیار بالا نیز مناسب نیستند.

گیربکس نانوایی حلزونی


در همین رابطه بخوانید: گیربکس حلزونی چه کاربردهایی دارد؟

بعضی از دستگاه‌های نانوایی به صورت دوار عمل می‌کنند. بنابراین در این دستگاه‌ها، دور خروجی گیربکس 25 دور در دقیقه باشد تا مقدار نان بیشتری را بتوان تولید کرد. رسیدن به این دور در گیربکس حلزونی نسبت به سایر گیربکس‌های استفاده شده در نانوایی ساده‌تر است. بعضی از گیربکس‌های حلزونی پایه‌دار هستند و برخی از آن‌ها فلنج‌دار که گیربکس دستگاه نانوایی، هم از نوع گیربکس فلانچ دار و هم پایه‌دار است.

در بین تیپ‌های مختلف گیربکس حلزونی، تیپ 86 از سایر تیپ‌ها برای این نوع مصرف پر کاربردتر است و برای استفاده در نانوایی‌ها نیز مناسب‌تر است.

جهت مشاوره فنی و دریافت قیمت و خرید انواع گیربکس و موتورگیربکس صنعتی با کارشناسان فروش سام تجهیز تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

گیربکس کتابی نانوایی

یکی دیگر از انواع گیربکس‌های  مهم استفاده شده در دستگاه نانوایی و سایر دستگاه‌های آن، گیربکس نانوایی کتابی است. این گیربکس‌های صنعتی دو دنده‌ای هستند. زاویه خروجی این نوع از گیربکس‌ها 90 درجه است و  به همین دلیل این گیربکس به نام گیربکس مکعبی یا 90 درجه نیز معروف است.

در بین انواع تیپ‌های گیربکس مکعبی یا کتابی، تیپ 50 آن نسبت به تیپ‌های دیگر، کاربرد بیشتری در صنعت نانوایی دارد.  از مزایای این گیربکس نانوایی می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • دارای پوسته آلومینومی و مقاوم به ارتعاش
  • تنوع در طراحی محصول در انواع پایه دار، فلنچ، هالو شفت و…
  • راه اندازی نرم و بدون سرو صدا
  • راندمان گشتاور خروجی بالا
  • مراحل نصب ساده بر روی الکتروموتور (راهنمای خرید الکتروموتور از سام تجهیز)

گیربکس‌های کتابی در سایزها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. گیربکس‌های کتابی با اندازه کوچک از ماردون فولادی و چرخ دنده‌های برنز ساخته شده اند و بسیار پر کاربرد هستند.

گیربکس کتابی حلزونی

گیربکس خمیرگیر

گیربکس خمیرگیر یا گیربکس خمیر کن، گیربکس یکی از دستگاه‌های مهم در نانوایی است که برای تهیه خمیر و  بهم زدن آب و آرد از آن استفاده می‌شود. دستگاه خمیرکن یا خمیرگیر نه تنها در نانوایی‌ها بلکه در قنادی‌ها نیز کاربرد دارد. گیربکس خمیرگیر  با توجه به میزان ظرفیت دستگاه، نوع دستگاه  و کارایی متفاوتی دارد.

این گیربکس‌ها به پردازش مواد غذایی کمک می‌کنند و نقش مهمی در هم زدن خمیر در دستگاه خمیرکن دارند. آلومینیوم در بدنه این گیربکس‌ها، باعث مقاومت آنها در برابر زنگ زدگی می‌شود و طول عمر آن‌ها را بیشتر می‌کند.

برای اینکه طول عمر این گیربکس‌ها بیشتر شود، باید شرایط کاری و مراقبت و نگهداری متناسب با گیربکس را رعایت نمایید. اگر قصد خرید گیربکس خمیر کن یا گیربکس میکسر قنادی دارید، به این نکته توجه کنید که اندازه گیربکس کاملاً مطابق با دستگاه باشد. هر گیربکس با سایز، اندازه و ویژگی‌های متفاوت برای دستگاه مخصوص به خودش مناسب است.

علاوه بر این، گیربکس‌ها چرخه‌های کاری متفاوتی دارند. بسته به اینکه شما در طول روز چند  ساعت از گیربکس دستگاه خمیرکن یا گیربکس میکسر قنادی خود استفاده می‌کنید، نوع گیربکس خود را انتخاب کنید. برخی از گیربکس‌ها برای 8 تا 12 ساعت رد طول روز و برای 5 روز در هفته طراحی شده‌اند و استفاده بیشتر از این زمان، طول عمر آنها را به شدت کاهش می‌‌دهد و بسیاری از گیربکس‌ها نیز برای چرخه‌های کاری کمتر از این زمان طراحی شده‌اند.


بیشتر بخوانید: انتخاب صحیح گیربکس صنعتی

گیربکس خمیرکن نانوایی دارای مکانیزم‌ها و سبک‌های خروجی متفاوتی است. این مکانیزم‌ها شامل پینیون دندانه دار، قرقره یا چرخ دنده هستند. خروجی گیربکس‌ها نیز شامل شفت خروجی دوگانه یا بوشینگ شفت است.

گیربکس خمیرگیر نانوایی

سخن آخر

برای پخت نان به تعداد بالا و حفظ کیفیت آن، کیفیت گیربکس دستگاه نانوایی و گیربکس خمیرکن نانوایی بسیار مهم است. نوع گیربکس تا حدود زیادی میزان دور و کیفیت مخلوط شوندگی آب و آرد را نشان می‌دهد.  با توجه به اینکه گیربکس‌های نانوایی در اندازه‌ها، انواع، اشکال، کاربردها و… مختلفی هستند، در هنگام پرداخت قیمت گیربکس صنعتی نانوایی به این موارد دقت کنید.

راندمان دستگاه، جنس بدنه، میزان گشتاور، مدت زمان راه اندازی، میزان مصرف برق، مدت زمان چرخه کاری که برای آن طراحی شده، طول عمر دستگاه، گارانتی، خدمات پس از فروش و… از موارد دیگری است که باید در هنگام خرید گیربکس نانوایی به آن توجه کنید.

هنگامی که گیربکس دستگاه نانوایی شما خراب شد و دیگر قابل تعمیر نبود، بهتر است از خرید گیربکس‌ دست دوم یا استوک خودداری کنید. لقی گیربکس ممکن است تعداد دور در تنور گردان را تغییر دهد و باعث ایجاد بروز مشکلات متعدد شود.


قیمت گیربکس نانوایی چقدر است؟

گیربکس های تنور نانوایی بیشتر از نوع گیربکس حلزونی یا گیربکس کتابی هستند که بسته به نوع، شرایط کاری، اندازه دستگاه تنور انتخاب می‌شوند. پس قیمت گیربکس نانوایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که پس از بررسی شرایط و مشاوره مشخص می‌شود.

آیا می‌توان از گیربکس دست دوم برای تنور نانوایی صنعتی استفاده کرد؟

بهتر است از گیربکس دست دوم یا کار کرده برای دستگاه نانوایی استفاده نشود چرا که لقی گیربکس ممکن است تعداد دور در تنور گردان را تغییر دهد و باعث ایجاد بروز مشکلات متعدد شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا