گیربکس کانوایر معدن؛ راهکاری برای استخراج معادن

گیربکس کانوایر چیست و چه کاربردی دارد؟ در محیط و شرایط استخراج زیرزمینی، راه‌حل‌هایی که به‌کارگیری آن‌ها آسان باشد، حائز اهمیت هستند. شرکت گیربکس SEW، متخصصین فناوری‌های راه‌اندازی و کنترل، فشرده‌ترین پوسته فلایویلی که در حال حاضر در بازار موجود است را به عنوان راه‌حل ارائه می‌دهند.

راه‌حل هدفمند پوسته فلایویل این شرکت که معمولاً برای نوار نقاله های زیرزمینی با محدودیت‌های ارتفاعی استفاده شده، می‌تواند برای نقاله‌های روی سطح زمین، نقاله‌های درون کارخانه‌ای و راه‌اندازهای توده‌ساز یا بالابرنده نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گیربکس sew استخراج معادن

راهکار شرکت گیربکس SEW برای استخراج معادن

ویژگی منحصر به فرد این راه‌حل در این حقیقت پنهان است که با توجه به اینکه برای تراز بین گیربکس و موتور از ساختار فلنج‌دار استفاده می‌شود، احتمال رخ دادن ناهم‌ترازی بسیار کم است. این بدین معناست که پس از حمل و نقل و نصب، نیازی به هیچ‌گونه ترازبندی مجدد نیست.

با استفاده از ساختار فلنجی مستحکم بین الکتروموتور و گیربکس، با نقاط قرارگیری ماشین‌کاری شده برای گیربکس و الکتروموتور طراحی ثابت به‌دست می‌آید. لغزش اجازه می‌دهد گیربکس تا نقطه‌ی نصب به پایین کشیده شود.

مزیت دیگر راه‌حل پوسته فلایویل شرکت گیربکس SEW این است که به‌طور بومی ساخته شده‌است و گیربکس نیز به نوبه خود به‌طور بومی و با استفاده از موجودی کالای داخل انبار مونتاژ می‌شوند و در همه جای دنیا توانایی ارائه خدمات را دارد. این راه‌حل برای همه‌ی محیط‌ها و برای نیازهایی که در مورد انتقال وجود دارد شامل استخراج کروم، پلاتین و زغال‌سنگ مناسب است.

بیشتر بخوانید: قیمت گیربکس SEW چقدر است و چطور تعیین می‌شود

این کمپانی اخیراً برای یک معدن زغال‌سنگ در اِمپومالانگای آفریقای جنوبی شش الکتروگیربکس 110کیلوواتی سری‌های X اس ای دبیلو تولید و تأمین کرده‌است، درحالیکه دیگر معادن زغال‌سنگ در همان استان با واحدهای کامل متعددی دارای موتورهایی با قدرت 100 تا 200 کیلووات تأمین و تجهیز شده‌اند.

گیربکس کانوایر چیست؟

گیربکس صنعتی نوار نقاله، که به نام گیربکس کانوایر (Conveyor Gearbox) نیز شناخته شده، ابزار مکانیکی ضروری در بسیاری از صنایع است و برای انتقال نیرو میان دو محور در سیستم‌های نوار نقاله به کار گرفته می‌شود. وظیفه اصلی این گیربکس، کنترل و تعدیل سرعت و گشتاور شفت ورودی و تبدیل آن به سرعت و گشتاور مطلوب در شفت خروجی است. این ویژگی به نوار نقاله اجازه می‌دهد تا انتقال مواد یا محصولات از یک نقطه به نقطه دیگر را با دقت و کنترل بیشتری انجام دهد.

اجزای گیربکس کانوایر یا نوار نقاله

اجزای گیربکس نوار نقاله را می‌توانید در ادامه ببینید. البته این اجزا تنها موارد مشترک در تمامی موارد است و ممکن است بسته به طراحی گیربکس، اجزای کمی از آن هم تغییر کند.

  • محفظه
  • چرخ دنده ها
  • شفت ورودی و خروجی
  • بلبرینگ
  • مهر و موم‌ها
  • سیستم روانکاری
  • کوپلینگ
  • فلنج و پایه نصب
  • سیستم خنک کننده (کولینگ تاور)
انواع گیربکس کانوایر
انواع گیربکس کانوایر

انواع گیربکس نوار نقاله

انواع مختلفی از گیربکس های نوار نقاله یا گیربکس کانوایر برای کاربردها و نیازهای خاص را می‌توانید در ادامه ببینید:

موتور گیربکس کانوایر چیست؟

توجه شود که موتور گیربکس، نیروی مورد نیاز برای حرکت دستگاه را تولید کرده و آن را از طریق چرخ دنده های گیربکس به نوار نقاله می‌رساند. موتورهای گیربکس نوار نقاله در نمونه های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. بسته به نوع فعالیت صنعتی و میزان و حجم کاری می‌توانید برای خرید الکتروموتور متناسب با نیازتان اقدام کنید. مشاوران فروش سام تجهیز آماده پاسخگویی به سوالات شما برای خرید و انتخاب گیربکس و موتور مولد هستند.

شرکت SEW برای تمامی زنجیره ارزش، طیف جامعی از راه‌حل‌های مهندسی قابل انطباق با صنایع را عرضه می‌کند.

جهت مشاوره فنی و همچنین استعلام موجودی و قیمت انواع گیربکس با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.
شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰ – ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا