گیربکس دور متغیر NORD

گیربکس دور متغیر NORD در دو نوع مکانیکی (همراه با تسمه V-belt) و الکترونیکی، تولید و عرضه می‌شود. این تنوع از این جهت است که شرکت NORD DRIVESYSTEMS تلاش کرده تا همواره بهترین و جدیدترین راه حل‌ها را برای مشتریان گیربکس صنعتی ارئه نماید. گیربکس دور متغیر مکانیکی NORD به دلیل برخورداری از تسمه V-belt به گیربکس تسمه‌ای نیز معروف هستند.

با گیربکس دور متغیر NORD (گیربکس‌های دارای تسمه های V-belt)، استفاده کننده بر اساس کاربرد معین و خاصی که مد نظر دارد، دقیقاً همان سرعتی را به دست می‌آورد که به آن نیاز دارد. این گیربکس‌ها به راحتی با گیربکس‌های صنعتی این شرکت قابل ترکیب است.

گیربکس دور متغیر nord

حداکثر توان موتورگیربکس دور متغیر NORD برابر با 150 اسب بخار (110 کیلووات) و محدوده سرعت قابل تنظیم آن برابر با ۱:۶ است. گیربکس‌های دور متغیر مکانیکی NORD در 12 سایز در دسترس بوده و دارای محدوده گشتاور ثابت از 20 تا 1405 اینچ-پوند (هر اینچ-پوند تقریباً برابر با 0.11 نیوتن‌متر) هستند.

انواع گیربکس دور متغیر NORD

این گیربکس‌ها خود در 4 نوع در دسترس است:

  1. گیربکس دور متغیر مکانیکی هلیکال نورد (helical inline)
  2. گیربکس دور متغیر مکانیکی زاویه راست نورد (right angle bevel)
  3. گیربکس دور متغیر مکانیکی شافت موازی نورد (parallel shaft)
  4. گیربکس دور متغیر مکانیکی حلزونی نورد (helical worm)
جهت مشاوره فنی و استعلام قیمت هر یک از محصولات گیربکس NORD با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

گیربکس دور متغیر NORD در صنایع گوناگونی کاربرد دارد که از آن جمله می‌توان به صنایع نساجی، پارچه و نخ ریسی، صنایع غذایی و نوشابه سازی، نوار نقاله ها، صنایع پلاستیک و پلیمری، دستگاه‌های پرکن، صنایع فولاد و رولینگ فولاد اشاره کرد.

گیربکس دور متغیر مکانیکی NORD با اکثر گیربکس‌های صنعتی ساخت کارخانه گیربکس NORD سازگار است. استفاده از مواد با کیفیت بالا و مقاوم در برابر خوردگی در تولید این گیربکس‌ها، باعث گردیده که دوام و عمر طولانی تضمین گردیده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش پیدا کند. برای ساخت گیربکس دور متغیر NORD صرفاً از مواد با کیفیت بالا استفاده می‌شود تا با استانداردهای بالا مطابقت داشته باشند. گیربکس دور متغیر NORD نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد. همچنین کار با این گیربکس بسیار آسان و راحت است. گیربکس دور متغیر نورد در برابر خوردگی مقاوم بوده و در نتیجه بسیار بادوام هستند. این گیربکس‌ها را می‌توان بسته به نیاز به صورت U-flow (استاندارد) یا Z-flow پیکربندی کرد.

مزایای گیربکس دور متغیر NORD

  • انعطاف‌پذیری بسیار بالا در ترکیب با گیربکس‌های دیگر
  • سازگاری بسیار بالا در انطباق با شرایط محیطی
  • کیفیت بسیار بالای قطعات
  • صرفه جویی در هزینه‌ها و قیمت مقرون به صرفه
  • عمر و دوام بالا
  • نصب و استفاده بسیار آسان
  • ضریب گشتاور خروجی مناسب
  • کاهش سرعت از طریق دور موتور
  •  قابلیت تنظیم محدوده سرعت به صورت بی‌نهایت
  • قطب‌های مقاوم در برابر سایش و خوردگی
  • تعویض آسان تسمه V-belt
  • کنترل بارهای شوک
نمای شماتیک و اجزاء ساختاری گیربکس دور متغیر NORD

اجزا و قطعات موتورگیربکس دورمتغیر nord

164- سیگررینگ (Circlip)183- شافت ورودی پلین (Input shaft, plain)512- مهره قفل شو (Lock nut)
165- Shim 184- شافت ورودی دنده (Input shaft, gaercut) 513- واشر
166- کلید185- پیچ قفل کننده (Locking screw)514- Spring cotter
167- آببند شافت (Shaft seal)186- آب بند (Seal)518- تراست واشر (Thrust washer)
168- واشر187- هوزینگ519- پیچ آلن سر استوانه ای (Socket head screw)
170- سیگررینگ (Circlip) 188- برگشت دهنده روغن (Oil slinger) 520- سیگررینگ (Circlip)
171- یاتاقان شافت ورودی (Input shaft bearing)189- دیسک پشتیبانی (Supporting disc) 521- پیچ آلن سر استوانه ای (Socket head screw)
172- اسپیسر (Spacer)501- کاور522- مهره شش گوش (Hexagonal nut)
173- اسپیسر (Spacer)502- فلنپچ اتصال (Connecting flange)523- پیچ آلن سر استوانه ای (Socket head screw)
174- بلبرینگ (Ball bearing) 503- کاور تنظیم (Adjustment cover) 524- مهره شش گوش (Hexagonal nut)
175- یاتاقان شافت ورودی (Input shaft bearing) 504- قیف تنظیم (Adjusting cone)525- پیچ آلن سر استوانه ای (Socket head screw)
176- واشر505- کاور تهویه (Ventilation cover) 526- مهره شش گوش (Hexagonal nut)
177- پیچ شش گوش (Hexagon screw)506- پولی قابل تنظیم (Adjustable pulley)527- بوشینگ پیچی (Screwed bushing)
178- کلید507- پولی Spring Loaded528- پیچ تنظیم (Set screw)
179- برگشت دهنده روغن (Oil slinger) 508- تسمه V-belt 529- پیچ تنظیم (Set screw)
180- کاور یاتاقان (Bearing cover)509- فلکه دستی530- پیچ آلن سر استوانه ای (Socket head screw)
181- سیگررینگ (Circlip)510- دستگیره قفل‌کن (Locking handle)531- مهره شش گوش (Hexagonal nut)
182- Shim511- اسپیندل (Spindle)532- بوشینگ (Bushing)

کاتالوگ و انتخاب گیربکس دور متغیر مکانیکی

برای انتخاب صحیح گیربکس دور مکانیکی (تسمه ای)، علاوه بر محدوده سرعت خروجی می‌بایست توان موتور و گشتاور خروجی زیر نیز از پیش تعیین شود.

در سرعت خروجی آهسته، میزان گشتاور خروجی می‌تواند تا 600 درصد بیشتر از حد مجاز بالا رود. سرعت گیربکس با فلکه دستی قابل تنظیم است. فلکه‌های دستی تنظیم سرعت قابلیت متصل شدن به اسپیندل‌های افقی را دارند.

کاتالوگ گیربکس دور متغیر NORD

 

گیربکس دور متغیر الکترونیکی NORD

شرکت NORD علاوه بر گیربکس‌های دور متغیر مکانیکی (تسمه ای)، جدیداً گیربکس دور متغیر الکترونیکی را نیز تولید و عرضه می‌کند که شامل یک اینورتر فرکانس (از نوع SK200E یا SK180E)، یک موتور کارآمد AC پریمیوم و یک گیربکس NORD است.

گیربکس دور متغیر الکترونیکی NORD طوری طراحی شده که امکان نصب آن همراه با تمام آپشن‌های دلخواه وجود دارد. این گیربکس‌ها به صورت دیفالت برای نوع خاصی از موتور پارامتریزه و بهینه شده است. مشتری فقط باید تنظیمات ساده‌ای همچون زمان رمپ (Ramp time)، حداقل/حداکثر فرکانس یا محدودیت‌هایی جهت چرخش را انجام دهد.

شرکت NORD توانایی و آمادگی این را دارد که حسب درخواست و سفارش مشتری، گیربکس‌های دور متغیر الکترونیکی را به طور کامل پارامتریزه نماید و برای این منظور، رکورد داده‌ای که مشتری بعد از اتمام آزمون های استاندارد تحویل می‌دهد را مد نظر قرار می‌دهد.

گیربکس دور متغیر الکترونیکی نورد شامل 3 جزء اساسی است:

  1. اینورترهای فرکانس سری SK200E و SK180E
  2. موتور آسنکرون با کلاس کارایی IE2 و IE3
  3. گیربکس NORD

اینورتر (مبدل) فرکانس، موتور و گیربکس به طور کامل اسمبل شده و همراه با تمام آپشن‌های انتخابی تحویل داده می‌شود. در صورت لزوم، همچنین امکان نصب اینورترهای فرکانس SK 180E و یا SK 200E  بر روی دیوار در مجاورتِ موتورِ متصل شده وجود دارد. برای این منظور، کیت آداپتور دیواری ویژه‌ای وجود دارد.

اولین گام در انتخاب گیربکس دور متغیر الکترونیکی، تعیین محدوده سرعت مورد نیاز است. محدوده‌های سرعت قابل تنظیم در دسترس شامل 1:5 ، 1:10 و 1:8.7 هستند. محدوده سرعت 1:5 امکان تنظیم دور موتور را از 300 تا 1500 دور در دقیقه فراهم می‌کند. بنابراین حداکثر سرعت آن با یک موتور 4 Pole آسنکرون در یک شبکه 50 هرتز قابل مقایسه است. محدوده سرعت 1:10 دور موتور را از 300 تا 3000 دور در دقیقه پوشش می‌دهد. در این حالت، اینورتر فرکانس با حداکثر 100 هرتز کار می‌کند. محدوده سرعت 1:8،7 نیز دور موتور را از 300 تا 2610 دور در دقیقه با گشتاور ثابت فراهم می‌سازد. اینورتر فرکانس در این محدوده سرعت، با فرکانس حداکثر 87 هرتز کار می‌کند.

‫4.8/5 ‫(5 نظر)
اسکرول به بالا