موتور پمپ کوشین Koshin

موتور پمپ کوشین (KOSHIN) یکی از محصولات شرکت کوشین و از برندهای معتبر و با سابقه در تولید انواع پمپ های صنعتی (آب، نفت و مایعات دیگر)، پمپ و موتورپمپ های کشاورزی، سمپاش و تجهیزات آبیاری است و محصولات این برند در 160 کشور جهان عرضه می‌شوند.شرکت موتور پمپ کوشین

معرفی شرکت موتور پمپ کوشین

این برند متعلق به شرکت Koshin LTD کشور ژاپن است که در سال 1948 توسط آقای جین ایچی کوهارا در کیوتو ژاپن پایه‌گذاری شده و به عنوان یک شرکت بازرگانی آغاز بکار کرده است. 8 سال بعد یعنی در سال 1956 با گسترش و تغییر سازماندهی به یک شرکت تولیدی-صنعتی و بازرگانی تبدیل شد. به مرور ارزش و اعتبار شرکت موتور پمپ کوشین افزوده شده و در طی این سال‌ها موفقیت‌های زیادی را کسب کرده و به صورت مداوم مسیر پیشرفت و توسعه خود را ادامه داده است.
شرکت کوشین علاوه بر کارخانه‌هایی که در کشور ژاپن دارد اقدام به احداث سه کارخانه دیگر در کشورهای تایلند و چین کرده که در ابتدا این کارخانه‌ها به عنوان قطعه‌ساز برای شرکت اصلی قطعه تولید می‌کردند اما با رشد و گسترش اکنون این شرکت‌ها نیز تحت برند کوشین محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند.

افزایش کیفیت محصولات و تبدیل شدن یه یکی از برندهای برتر در حوزه تولید انواع موتور پمپ های صنعتی و کشاورزی از همان ابتدا یکی از اصلی‌ترین اهداف این شرکت ژاپنی بوده است و برای رسیدن به این هدف در سال 1993 همزمان با احداث کارخانه در استان کانگ دانگ چین یک آزمایشگاه تحقیقاتی نیز در کنار این کارخانه ساخته شد تا کیفیت محصولات را به طور کامل بررسی کند. شرکت موتور پمپ کوشین در سال 1998 یک کارخانه تمام اتوماتیک ریخته‌گری دستگاه‌های آلومینیومی را احداث کرد و در سال2000 اقدام به ساخت کارخانه قالب‌سازی نمود تا بتواند توانایی ساخت تمام قطعات محصولاتش را با کیفیت عالی داشته باشد و از سفارش به شرکت‌های دیگر جهت تولید قطعه و نگرانی از کیفیت قطعات، بی نیاز شود.
دفتر مرکزی شرکت موتور پمپ کوشین در شهر کیوتوی ژاپن قرار گرفته و محصولات تولید ژاپن این شرکت با نام KOSHIN LTD به بازار عرضه می‌شوند. سه کارخانه خارج از مرزهای ژاپن که اکنون هر یک به شرکتی تحت نام و لیسانس کوشین تبدیل شده‌اند، محصولات خود را تحت برند این شرکت و با نام های زیر تولید می‌کنند:

  • تولیدات کارخانه بانکوک تایلند با نام KOSHN (THAILAND) CO.LTD
  • تولیدات کارخانه نینگبو چین با نام KOSHIN LITIAN PUMP (NINGBO) CO.LTD
  • تولیدات دیگر کارخانه واقع در نینگبو چین با نام NINGBO KOSHIN MOTOR CO.LTD

هریک از این کارخانه ها تولیدات خاصی دارند که به ترتیب ذکر می شود:

  1. شرکت کوشین تایلند: تولید کننده پمپ های هیدلز و پمپ های شناور
  2. شرکت کوشین لیتیان چین: تولید کننده پمپ های شناور، سمپاش، پمپ های نفت سفید، پمپ های مکش
  3. شرکت کوشین موتور چین: تولید کننده پمپ های برقی و پمپ های شناور

شرکت اصلی واقع در ژاپن علاوه بر تولید پمپ، سمپاش و وینچ آبیاری، تمامی محصولات سه شرکت دیگر را از نظر کیفی کنترل و بررسی، و این محصولات را در بازارهای جهانی ارائه کرده و به فروش می‌رساند.
شرکت ژاپنی موتور پمپ کوشین همچنین در امر بازرگانی فعالیت کرده و با سه شرکت ژاپنی هوندا، میتسوبیشی و سوبارو در امر تبادل تکنولوژی و ساخت و فروش انواع پمپ همکاری نزدیکی دارد.
شرکت کوشین با داشتن 685 نفر پرسنل در سه کشور ژاپن، تایلند و چین یکی از معتبرترین برندهای تولید موتور پمپ، سمپاش و متعلقات آبیاری صنعتی در جهان به شمار می‌رود.

کاربرد موتور پمپ کوشین

اصلی ترین محصولات این شرکت کوشین:

  • پمپ های آب هیدلز با موتور دیزلی
  • پمپ های لجن کش با موتور دیزلی
  • پمپ های شناور با موتور الکتریکی
  • پمپ های آب دریا و آب شور با موتور الکتریکی
  • سمپاش های دستی و دارای موتور دیزلی و الکتریکی
  • ژنراتور یا موتور برق با طراحی موتور دیزلی هوندا
  • انواع پمپ های نفت سفید دستی، الکتریکی، چرخ دنده ای و پلاستیکی
  • پمپ های آبیاری صنعتی (قطره ای و تحت فشار)

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت انواع موتور پمپ با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

سری های موتور پمپ کوشین (با موتور هوندا)

موتور پمپ آب 1 تا 3 اینچ کوشین سری SEH

موتور پمپ ها با موتورهایی با برند کوشین، روبین یا هوندا عرضه می‌شود. این موتور پمپ های آب شیرین که در بازار به موتور پمپ کوشین هوندا نیز شهرت دارند، از نوع پمپ های قابل حمل بوده و برای آبیاری، زهکشی و انتقال آب‌های ساکن و چاه‌های آب کم عمق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موتور پمپ‌ها همچنین قابلیت انتقال آب با ذرات جامد تا حدود 3 میلی متر را دارند.
بدنه پمپ و روکش آن از یک آلیاژ آلومینیومی با دوام بالا ساخته شده و جنس پره‌ها از آهن است. همچنین موتور پمپ دارای جایگاه اتصال شلنگ فشاری برای اتصال بی‌دردسر و سریع و یک صافی مکش در قسمت ورودی است. این مدل از پمپ ها دارای یک قاب محافظ محکم فولادی است که می‌تواند به عنوان دستگیره در هنگام حمل و نقل استفاده شود.

مدل SEH-25L (1 اینچ)مدل SEH-25H (1 اینچ)مدل SEH-50X (2 اینچ)مدل SEH-80X (3 اینچ)

موتور پمپ کوشین هوندا SEH-25Lاین مدل موتور پمپ کوشین هوندا با خروجی یک اینچ، حداکثر ارتفاع ۳۲ متر و موتور GX25 با قدرت یک اسب بخار عرضه می‌شود.

موتور پمپ کوشین هوندا SEH-25Hاین مدل با موتور بنزینی ۲/۲ اسب بخار، حداکثر ارتفاع 43 متر و آبدهی 135 لیتر در دقیقه عرضه می‌شود.

موتور پمپ کوشین SEH-50Xموتور پمپ کوشین سری SHE-50X از یک موتور چهار زمانه‌ی طراحی شده توسط هوندا (مدل GX120 با قدرت 3/5 اسب بخار) همراه سیستم خنک کننده با جریان هوا و استارت دستی کششی بهره می‌برد و حداکثر ارتفاع آن 30 متر است.

موتور پمپ کوشین SEH-80Xاین سری از موتور پمپ کوشین هوندا دارای یک موتور با قدرت 4/8 اسب بخار و حداکثر ارتفاع آن 26 متر است.

جدول مشخصات فنی سری SEH موتور پمپ کوشین
مدل دستگاهSEH-25LSEH-25HSEH-50XSEH-80X
قطر ورودی / خروجی1 اینچ1 اینچ2 اینچ3 اینچ
حداکثر ارتفاع (HEAD)32 متر43 متر30 متر26 متر
حداکثر آب دهی115 لیتر در دقیقه135 لیتر در دقیقه600 لیتر در دقیقه930 لیتر در دقیقه
حداکثر مکش8 متر8 متر8 متر8 متر
زمان کارکرد مداوم1/2 ساعت1 ساعت2/5 ساعت2/5 ساعت
نوع موتورهوندا GX25هوندا GXH50هوندا GX120هوندا GX160
قدرت موتور1 اسب بخار2/2 اسب بخار3/5 اسب بخار4/9 اسب بخار
حجم موتور25 سی سی49 سی سی118 سی سی163 سی سی
استارت موتوردستی هندلیدستی هندلیدستی هندلیدستی هندلی
نوع سوختبنزینبنزینبنزینبنزین
ظرفیت باک0/58 لیتر0/77 لیتر2 لیتر3/1 لیتر
وزن7 کیلوگرم12/5 کیلوگرم24 کیلوگرم34 کیلوگرم

موتور پمپ آب 1 تا 3 اینچ کوشین سری SEV

این پمپ ها یکی از با کیفیت‌ترین و قوی‌ترین موتور پمپ های موجود و دارای قابلیت حمل بسیار آسان هستند که برای مصارف باغبانی، شست و شو و آبیاری‌های سطحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این موتور پمپ ها از نظر مصرف سوخت یک محصول بهینه سازی شده محسوب می‌شوند و دارای کارایی بالا و عمر طولانی هستند و از موتورهای ساخت شرکت کوشین بهره می‌برند. موتورهای این پمپ‌ها در دو مدل دو زمانه و چهار زمانه تولید شده‌اند که مصرف سوخت و صدای ایجاد شده توسط موتورهای چهار زمانه نصف مصرف و صدای ایجاد شده توسط موتورهای دو زمانه است. از نظر تولید گازهای مضر هم موتورهای چهار زمانه نصف موتورهای دو زمانه عمل می‌کنند.
برای درزگیری و عایق بندی این پمپ ها از ماده کربن سرامیک استفاده شده است. بدنه ، پوسته ، پره های موتور همگی برای دستیابی به وزن کمتر از آلومینیوم ساخته شده اند تا بتوانند قابلیت حمل آسان برای مصرف کننده را در این سری مهیا کنند.
این موتور پمپ ها نیز از سری پمپ های هیدلز محسوب شده و مختص آب‌های تمیز و بدون آلودگی طراحی شده‌اند.

مدل SEV-25L و SEV-25F (1 اینچ)مدل SEV-50X (2 اینچ) و SEV-80X (3 اینچ)

این دو مدل از جمله موتور پمپ های فوق سبک کوشین هستند. بدنه، پوسته، پره های موتور همگی برای دستیابی به وزن کمتر از آلومینیوم ساخته شده‌اند تا بتوانند قابلیت حمل آسان برای مصرف کننده را در این دو مدل مهیا کنند. در مدل SEV-25L از موتور دو زمانه کوشین KC26 با سیستم خنک کننده با نیروی هوا استفاده شده است و نسبت به مدل‌های دو زمانه قدیمی کاملا بازسازی شده است. این مدل همچنین قابلیت انتقال آب با مواد جامد در حدود 2 میلی متر را دارا می باشد. سیستم استارت این پمپ از نوع دستی کششی است. یک دستگیره برای حمل ونقل این پمپ بر روی آن نصب شده است.
در مدل SEV-25F از موتور چهار زمانه کوشین K35 با سیستم خنک کننده با نیروی هوا استفاده شده است. این مدل همچنین قابلیت انتقال آب با مواد جامد در حدود 2 میلی متر را دارا می باشد. سیستم استارت این پمپ نیز از نوع دستی کششی است. یک دستگیره برای حمل ونقل این پمپ بر روی آن نصب شده است.

موتور پمپ کوشین SEV-25

این موتور پمپ های آب شیرین که در بازار به موتور پمپ کوشین کوشین نیز شهرت دارند، از نوع پمپ‌های قابل حمل بوده و برای آبیاری، سمپاشی، زهکشی و انتقال آب های ساکن و چاه های آب کم عمق مورد استفاده قرار می‌گیرند. بزرگترین مزیت این پمپ ها مصرف پایین و بهینه سوخت آن‌هاست که در طولانی مدت باعث صرفه جویی قابل توجهی می‌شوند.
پره ها و بدنه پمپ برای دوام بیشتر و عمر طولانی تر از چدن و پوسته پمپ از آلیاژ خاصی از آلومینیوم با وزن کم، برای حمل و نقل راحت تر ساخته شده اند.این پمپ ها از مقدار کمی روغن برای روانکاری و حفاظت موتور استفاده کرده و دارای  سنسور روغن هستند که در صورت اتمام روغن دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می‌شوند تا از آسیب به دستگاه جلوگیری شود. برای درزگیری و عایق بندی قطعات پمپ از ماده کربن سرامیک که دارای دوام فوق العاده بالایی است استفاده شده است. این موتور پمپ ها دارای یک شاسی آهنی متصل به قفس حفاظت کننده است  که دور پمپ را فراگرفته و علاوه بر اینکه لرزش های دستگاه را به سطح زمین منتقل می کند به عنوان دستگیره حمل و نقل نیز کارایی دارد. این سری موتور پمپ از موتور طراحی شده چهار زمانه توسط خود شرکت کوشین با سیستم خنک کننده با نیروی هوا و استارت دستی کششی بهره می‌برد.
اگرچه موتور بکار رفته در سری SEV یکسان است اما تفاوت موجود در گیربکس این پمپ ها منجر به مکش متفاوت در پمپ 2 اینچ و سه اینچ می شود.

موتور پمپ کوشین هوندا SEV-50 و SEV-80

جدول مشخصات فنی موتور پمپ کوشین سری SEV
مدل دستگاهSEV-25FSEV-25LSEV-50XSEV-80X
قطر ورودی / خروجی1 اینچ1 اینچ2 اینچ3 اینچ
حداکثر ارتفاع (HEAD)35 متر32 متر25 متر25 متر
حداکثر آب دهی135 لیتر در دقیقه110 لیتر بر دقیقه620 لیتر بر دقیقه1050 لیتر در دقیقه
حداکثر مکش8 متر8 متر8 متر8 متر
زمان کارکرد مداوم1 ساعت1 ساعت2 ساعت1/5 ساعت
نوع موتورکوشین K26کوشین K26کوشین K180کوشین K180
قدرت موتور1/1 اسب بخار1/1 اسب بخار4/2 اسب بخار4/2 اسب بخار
حجم موتور35 سی سی25/4 سی سی179 سی سی179 سی سی
استارت موتوردستی هندلیدستی هندلیدستی هندلیدستی هندلی
نوع سوختبنزینبنزینبنزینبنزین
ظرفیت باک0/73 لیتر0/6 لیتر3/6 لیتر3/6 لیتر
وزن8/5 کیلوگرم6/5 کیلوگرم24/5 کیلوگرم28 کیلوگرم

توصیه سازنده در مورد نگهداری و عمر موتور پمپ

توجه داشته باشید که عملکرد دستگاه به تنظیم فشار دریچه گاز موتور بستگی دارد، اگرچه حداکثر سرعت موتور منجر به دستیابی به حداکثر قدرت خروجی می شود ولی برای افزایش طول عمر موتور، بهتر است پمپ فقط در زمان های کوتاه در شرایط حداکثر توان قرار گیرد و برای کارکردهای طولانی دریچه گاز را روی سه چهارم قراردهید تا موتور پمپ عملکرد و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

جهت مشاوره و آگاهی از قیمت انواع موتور پمپ با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

‫3.4/5 ‫(10 نظر)

اسکرول به بالا
نوروز ۱۴۰۳