موتور پمپ بنزینی و دیزل

موتور پمپ در واقع ترکیب یک موتور احتراق داخلی با سوخت فسیلی (بنزین، گازوئیل یا نفت) و یک پمپ مکانیکی (سانتریفوژ) است که روی یک شاسی قرار گرفته و کوپل شده‌اند. پمپ‌ها برای انجام عمل پمپاژ سیال به نیروی محرکه مکانیکی نیاز دارند که در الکتروپمپ این نیرو از طریق تبدیل انرژی الکتریسیته به انرژی مکانیکی تأمین می‌شود، اما در موتور پمپ انرژی مکانیکی لازم از طریق یک موتور احتراق داخلی و حرکت پیستون‌ها ایجاد می‌شود.

موتور پمپ ها در صنایع و خصوصاً در بخش کشاورزی و باغبانی (موتور پمپ آب) کاربرد فراوانی دارند. از آنجاییکه دسترسی به برق در بسیاری از مناطق امکان پذیر نیست، استفاده از موتور پمپ ها راه‌حل مناسبی برای انتقال و پمپاژ آب یا دیگر سیالات محسوب می‌شود. این دستگاه ها از برق بی نیاز بوده، با بنزین یا گازوئیل کار می‌کنند، به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند و آب یا سیالات دیگر را با فشار خوبی پمپاژ می‌کنند.

انواع موتور پمپ

موتور پمپ ها را می‌توان بر اساس چند فاکتور دسته‌بندی نمود:
بر اساس سایز خروجی: به طور معمول با قطر خروجی از سایز ۱ تا ۴ اینچ موجود هستند که میزان آبدهی آن‌ها مشخص می‌کند.

بر اساس عملکرد: از لحاظ عملکرد به دو نوع دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می‌شوند. اساس کار این موتورها شبیه یکدیگر است اما در ساختار کمی متفاوتند. در موتورهای احتراق دو زمانه در هر دور چرخش یک انفجار صورت می‌گیرد و طی یک سیکل با دو فرآیند اصلی شامل ۱. مکش و احتراق سوخت و ۲. تراکم سوخت و خروج دود عملکرد کامل می‌شود. اما در موتورهای چهار زمانه در هر سیکل یا چرخه، چهار فرآیند اصلی شامل مکش، تراکم، انفجار و تخلیه انجام می‌شود.

بر اساس سوخت مصرفی: موتور پمپ بنزینی، موتور پمپ گازوئیلی و موتورپمپ نفت بنزینی
نوع بنزینی نسبتاً ابعاد کوچک و وزن کمتری داشته و حمل و نقل آن‌ها آسان‌تر است. طول عمر آن‌ها به دلیل ضریب تراکم کمتر نسبت به انواع دیگر بیش‌تر بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها کمتر است. اگرچه بنزین از گازوئیل گران‌تر است اما نوع بنزینی در هنگام برودت هوا عملکرد بهتری نسبت به نوع دیزلی دارد و راحت‌تر روشن می‌شود.

بر اساس نوع سیال: موتورپمپ ها قابلیت پمپاژ مایعات مختلفی را دارند. برای پمپاژ آب تمیز، آب ناخالص یا کثیف، لجن و دیگر مایعات با فشار بالا و ارتفاع (موتور پمپ ارتفاع بالا) انواع متفاوتی از موتورپمپ وجود دارد.

جهت مشاوره فنی و استعلام و لیست قیمت انواع موتور پمپ با کارشناسان سام تجهیز تماس حاصل فرمایید.

شماره‌های تماس: ۰۲۱۶۶۲۷۸۹۰۴ – ۰۲۱۶۶۲۶۸۹۲۰

کاربرد موتور پمپ

  • آبیاری مزراع کشاورزی و باغات
  • ساختمانی و عمرانی
  • تخلیه چاه آب عمیق و فاضلاب
  • تخلیه آب از استخرها و آب‌روها

برندهای موتور پمپ

اسکرول به بالا